„Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga na maseczkach – Muzeum Narodowe w Gdańsku połączyło piękne z użytecznym

„Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga na maseczkach – Muzeum Narodowe w Gdańsku połączyło piękne z użytecznym
Gdańskie Muzeum Narodowe wprowadziło do sprzedaży stylowe maseczki wielokrotnego użytku, na których znalazły się fragmenty słynnych eksponatów znajdujących się w obiekcie.
O autorze
1 min czytania 2020-08-07

Wygląda na to, że pandemia koronawirusa nie zamierza tak łatwo odpuścić, a co za tym idzie – maseczki ochronne zostaną z nami jeszcze jakiś czas, abyśmy mimo niesprzyjających warunków, mogli powoli wracać do „normalności”. 

Aby zachęcić turystów, a także mieszkańców miasta do odwiedzania instytucji kulturalnych z zachowaniem należytych środków ochronnych, Muzeum Narodowe w Gdańsku postanowiło stworzyć kolekcję jedynych w swoich rodzaju maseczek, łączących piękno z użytecznym.

Na gadżetach gdańskiej instytucji znalazły się fragmenty słynnych eksponatów, które możemy na własne oczy obejrzeć w muzeum. Jednym z nich jest na przykład „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga – tryptyk, który może pochwalić się bardzo ciekawą historią i pokonał długą i trudną drogę, by na zawsze pozostać w Gdańsku. Jest to też zarazem najcenniejsze i jedno z najciekawszych dzieł sztuki w gdańskich zbiorach muzealnych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak zapewniają przedstawiciele Muzeum Narodowego w Gdańsku, maseczki są trójwarstwowe i dobrze filtrują powietrze. Kosztują 26 złotych i znaleźć je można w sklepach muzealnych w Oddziale Etnografii, Oddziale Sztuki Nowoczesnej, Oddziale Zielona Brama i w Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, a także online.

zdjęcie: facebook.com/MNGdansk

PS

„Złota kampania” promująca „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga i przygotowana na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku, zdobyła wiele prestiżowych nagród, w tym m.in. aż dwie w 48 edycji konkursu Creativity International Awards. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała jej realizacja.

PS2

Polsko-czeskie małżeństwo lekarzy zainicjowało prospołeczną akcję zachęcającą do dzielenia się maseczkami ochronnymi. Powstała strona internetowa maskapolka.pl, mająca na celu połączenie osób szyjących maski z tymi, które ich potrzebują.

PS3

Firma Adrian, produkująca rajstopy, znana jest m.in. z wielu szokujących kampanii reklamowych. W marcu br. znowu zrobiło się o niej głośno, a to za sprawą sprzedaży maseczki koronkowej „zaprojektowanej dla potrzeb ochronnych”.