Marka Adrian zasłynęła głównie dzięki dość kontrowersyjnym kampaniom reklamowym. Jedną z najpopularniejszych jest zeszłoroczna kreacja, w której pokazano ofiarę przemocy domowej. Echem odbiły się także billboardy firmy z modelką pozującą obok trumny oraz cytatem „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…”.
Całkiem niedawno głośno zrobiło się o samej właścicielce marki Adrian – w lutym br. Małgorzata Pomorska opublikowała bowiem na Facebooku otwarty list do Andrzeja Dudy, w którym pochwaliła go i przyznała, że jest dumna, że ma w jego osobie takie prezydenta. Post wywołał mieszane uczucia wśród klientów marki, zwłaszcza tych, którzy mają nieco odmienne poglądy polityczne niż szefowa polskiej firmy.
Zobacz również
Teraz, w odpowiedzi na rozprzestrzeniającą się epidemię koronawirusa, producent rajstop postanowił wprowadzić do swojej oferty maseczkę koronkową, która – jak czytamy w opisie produktu – „została zaprojektowana dla potrzeb ochronnych”.
Na profilu marki na Facebooku ponownie zawrzało – wiele osób zwróciło uwagę na to, że nie każda maseczka sprzedawana w sklepach, a już tym bardziej nie ta oferowana przez producenta rajstop, faktycznie chroni przed zarażeniem koronawirusem. Reklamowanie jej w ten sposób rozprzestrzenia jedynie dezinformację wśród społeczeństwa na temat epidemii. Inni użytkownicy natomiast uznali produkt marki za zwykły żart i docenili brand za dystans.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z uwagi na szerzącą się dezinformację na temat epidemii, wiele osób zaczęło powiązywać markę piwa Corona z koronawirusem. Z tego powodu firma odnotowała już milionowe straty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Światowa Organizacja Zdrowia postanowiła założyć konto na popularnym portalu społecznościowym TikToku, by edukować internautów na temat koronawirusa. Jednocześnie WHO chce walczyć z masą fałszywych informacji na temat epidemii.
PS3
Podczas gdy cały świat z przerażeniem obserwuje rozprzestrzenianie się koronawiarusa, niektórzy instagramerzy postanowili skorzystać z rozgłosu, jaki powstał wokół tej epidemii i zaczęli oznaczać swoje posty hashtagiem #coronavirus.