Kolejna kontrowersyjna kampania rajstop Adrian – tym razem z przemocą domową w tle

Kolejna kontrowersyjna kampania rajstop Adrian – tym razem z przemocą domową w tle
Marka rajstop Adrian ruszyła z nową kampanią, w której pokazano ofiarę przemocy domowej. Na kreacjach reklamowych wystąpiła bowiem Karolina Piasecka – żona byłego radnego PiS, który został skazany za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.
O autorze
1 min czytania 2019-11-06

Producent rajstop Adrian znany jest ze swoich głośnych, a często wręcz kontrowersyjnych, kampanii. Kilka lat temu marka reklamowała swoje produkty billboardami z modelką pozującą obok trumny oraz cytatem „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…”. Była też kampania z Iloną Felicjańską – modelką, niegdyś zmagającą się z chorobą alkoholową – którą okraszono słowami „Uzależniona, ale nie gorsza”. 

Teraz zaś marka zaprezentowała nową odsłonę swojej kampanii, tym razem z przemocą domową w tle.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na plakatach stworzonych w ramach kampanii wystąpiła Karolina Piasecka, żona byłego radnego PiS, która została ucharakteryzowana ofiarę pobicia. Na kreacjach widać też fragment męskiej postaci z zaciśniętą pięścią, a tuż obok znajduje się hasło „Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!”. Co ważne, wybór modelki jest tutaj nieprzypadkowy, bowiem jej mąż został skazany na bezwzględne więzienie za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tuż po tym, jak kampania ujrzała światło dzienne, na markę Adrian spadła fala krytyki. Wiele osób, w tym m.in przedstawiciele organizacji Centrum Prawo Kobiet, zarzucało firmie wykorzystywanie przemocy domowej do promocji i sprzedaży swoich produktów. Pojawiły się także głosy sugerujące, że reklamie brakuje aspektu społecznego – gdyby bowiem wykorzystano problem przemocy domowej i zwrócono uwagę na działania, które mogłyby pomóc osobom poszkodowanym, wówczas kampania miała by nieco inny, jak nie lepszy, wydźwięk. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Producent rajstop Adrian do tej pory nie odniósł się w żaden sposób do kontrowersji wokół reklamy.