Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

#PrzeglądTygodnia [02-08.09.2025]: suszonki sierpnia, „łabędziokaczki” polskich innowacji, Wojciech Mann promuje serial „Wednesday”

przegląd tygodnia nowymarketing
Poznaj zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 2 a 9 września 2025 roku.
O autorze
5 min czytania 2025-09-08

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Poznaj kampanie reklamowe z sierpnia 2025, które przykuły uwagę czytelników NM. Paczkomaty ratujące życie od InPost, filmowa odsłona województwa podlaskiego czy reklama jeansów z Sydney Sweeney – która z nich zrobiła na was największe wrażenie? >>> Zobacz.

  • Rami Khalife (Motorola) w naszym nowym cyklu AI Toolkit. Marketingowi eksperci dzielą się swoimi ulubionymi narzędziami, dzięki którym codzienna praca staje się łatwiejsza. >>> Czytaj więcej.

  • W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przedstawiamy polską markę SMREKI. Na pytania odpowiadają Michał Twardoń, współzałożyciel marki Smreki oraz Marcin Ogrodnik, strateg marki odpowiedzialny za rozwój kampanii REDYK. >>> Czytaj więcej.

  • Marketerzy w Polsce mają często świetne pomysły, ale nie mogą ich wdrożyć, bo „centrala nie pozwala”. Sztywne guideline’y, przetłumaczone na siłę kampanie globalne, brak elastyczności – to codzienność w dużych firmach. Poznaj absurdy związane z centralizacją marketingu. Swoimi opiniami podzielili się: Sławomir Skowerski (Content&Copy Lead w GoldenSubmarine), Bartosz Wierzchowski (Global Brand Manager w Farnell), Maciej Pichlak (Marketing Strategist, interim CMO, Managing Director Metascope w Creative). >>> Czytaj więcej.

  • „Ma być świeżo, ale klasycznie. Skierowane do millenialsów i seniorów. Niskobudżetowe premium” – każdy pracujący z briefami zna takie perełki. Eksperci z agencji marketingowych dzielą się z nami cytatami z briefów i komentarzami o tym, dlaczego czasem to właśnie briefy rujnują kampanie i co zrobić, by to zmienić. Głos na ten temat zabrali Jakub Biegaj (Creative & Strategy Lead z GetHero), Sławomir Skowerski (Content&Copy Lead w GoldenSubmarine) oraz, anonimowo, przedstawiciel jednej z dużych agencji marketingowych. >>> Czytaj więcej.
  • Polskie innowacje często mają potencjał, by podbić światowe rynki – ale potykają się o własne nazwy, hermetyczny język i brak narracji. Eksperci podpowiadają, jak uniknąć tworzenia kolejnych „łabędziokaczek”. Opiniami podzielili się: Olga Kozierowska (pomysłodawczyni i liderka kampanii We Did It In Poland, CEO Fundacji WłączeniPlus), Przemysław Zieliński (MamStartup), Karolina Krzeska (CEO Rocket Science Communications), Katarzyna Dworzyńska (CEO PR Calling) oraz Magdalena Górak (założycielka i współzarządzająca agencją Profeina). >>> Czytaj więcej.
  • Maciej Pichlak pisze o tym, jak Waterdrop zamieniło wodę (bez wody) w setki milionów dolarów? >>> Czytaj więcej.
  • InPost skierował do sądu arbitrażowego sprawę przeciwko Allegro. Właściciel sieci paczkomatów naliczył 98,7 mln zł kary. Chodzi o utrudnianie zamawiającym dogodnej formy dostawy. >>> Czytaj więcej.
  • Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej informuje, że skarga Zalando dotycząca decyzji Komisji Europejskiej, która uznała ją za „bardzo dużą platformę internetową”, została oddalona. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • Netflix promuje nowy sezonu serialu „Wednesday”. W tym celu powstają lokalne spoty. W polskiej kampanii wystąpił Wojciech Mann, w czeskiej króluje „Jožin z bažin”. >>> Zobacz.
  • Wisła Kraków ruszyła z akcją, w ramach której całość zysków z nowej kolekcji czapek zostanie przeznaczona na wsparcie ofiar w Strefie Gazy. >>> Czytaj więcej.
  • Powiślańska Fundacja Społeczna zbiera środki na „wyprawki psychologiczne” dla dzieci, by zwrócić uwagę na to, że dla wielu uczniów początek roku szkolnego to także czas stresu, samotności i lęku, które często pozostają niewidoczne dla dorosłych. >>> Czytaj więcej.
  • Dekadę po sukcesie kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” PZU wróciło z nową odsłoną tej idei – ogólnopolską akcją „Mistrzu, zwolnij”. >>> Zobacz.
  • W kampanii „Become Unfollowed” marka Cropp zaprasza do cieszenia się tym, co prawdziwe i na przekór trendom. Jedno z haseł kampanii głosi „Let yourself be imperfect” i taki właśnie jest główny przekaz klipu, który promuje akcję. >>> Zobacz.
  • Marka Crocs we współpracy z koreańskim SLBS stworzyła kolekcję etui na smartfony, stylizowanych na popularne klapki. >>> Czytaj więcej.
  • Grupa LEGO i aktor Tom Holland połączyli siły, by przekazać wartościowe przesłanie do dzieci i rodzin na całym świecie: nigdy nie przestawajcie się bawić. >>> Zobacz.
  • Z okazji lipcowego wyścigu Tour de France, Škoda ruszyła z akcją „Tablice Bezpieczeństwa”, w ramach której billboardy reklamowe w sześciu największych francuskich miastach przekształcono w ostrzeżenia dla rowerzystów. >>> Zobacz.
  • Saudyjski Urząd Turystyki oraz agencja BETC przedstawiają kampanię „Siła wydarzeń” z Cristiano Ronaldo w roli głównej. Gwiazda piłki prezentuje w spocie moc wydarzeń sportowych, które są organizowane w Arabii Saudyjskiej. >>> Zobacz.
  • Nike i Spotify rozpoczęły globalne partnerstwo „Make Moves”, którego celem jest inspirowanie dziewcząt do codziennej aktywności fizycznej w rytm specjalnie przygotowanej playlisty. >>> Czytaj więcej.
  • Pinterest wprowadza funkcję in-app. Podczas godzin lekcyjnych nastolatkom w Wielkiej Brytanii i Francji pojawia się sugestia, by zamknęli aplikację i wyciszyli powiadomienia. Cel? Mniej rozproszeń, więcej skupienia. >>> Czytaj więcej.
  • Marka pielęgnacyjna Coats wkracza do Wielkiej Brytanii z kampanią „Hide Nothing” i mottem „0% hype, 100% skuteczności”. W tym celu stworzyła fikcyjny produkt: Jellyfish Sting Serum, aby w humorystyczny sposób podkreślić przesadzone obietnice składane przez branżę beauty. >>> Zobacz.
  • Sephora wraz z Haus Labs by Lady Gaga i Born This Way Foundation ruszyły z globalną kampanią „We Belong to Something Beautiful”. To nie tylko reklama, a przede wszystkim manifest inkluzywności, wsparcia dla zdrowia psychicznego i celebracji unikalnego piękna społeczności LGBTQIA+. >>> Zobacz.

Raporty, badania, analizy

  • Zobacz, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w sierpniu 2025 według raportu Instagram Trends Sotrender. >>> Czytaj więcej.

Wydarzenia

  • Internet ewoluuje – wyszukiwanie staje się rozmową, a Google, ChatGPT, Copilot i Perplexity podają gotowe odpowiedzi. To redefiniuje ścieżkę klienta i decyduje, które marki przyciągają uwagę. Odkryj, jak tworzyć treści i reklamy w erze AI podczas bezpłatnego webinaru z ekspertami Sales&Morektóry odbędzie się już 25 września br. o godz. 11>>> Zapisz się już dziś!

Konkurs

#PolecajkiNM

Zobacz 64. odcinek cyklu #PolecajkiNM.

Przeczytasz między innymi raporcie na temat personal brandingu z perspektywy liderów biznesu, badaniu Trust Me o zaufaniu do niezweryfikowanych opinii w sieci oraz dowiesz się, jak zdobyć bilety na IAB HowTo: Programmatic.

Posłuchasz kolejnych odcinków podcastów:

  • „Wycinki z Przyszłości” od Moniki Boryckiej i Joanny froty Kurkowskiej o zjawisku brainrotów i normalizacji memetyki,
  • „Marketing w kosmetykach” od Małgorzaty Włodarczyk i Zuzanny Mann o tym, jak policzyć i rozliczać budżet marketingowy,
  • „Product Vision” od Tomasza Tomaszewskiego o tym, jak jak product managerowie naprawdę korzystają z AI,
  • „Prawo dla Biznesu” od Piotra Kantorowskiego o tym, dlaczego sama zmiana tekstu na reklamowy nie wystarczy, czym różni się utwór od jego wykonania oraz jakie ryzyka niesie brak zgody twórcy,
  • „Sztuka E-Commerce” od Marka Kicha, którego gościem był Marcin Zięba na temat tego, czy można zbudować biznes wart ponad 50 mln zł, sprzedając zabawki dla dzieci?

Playbook #4: marketing sportowy

Już pod koniec września premiera kolejnego Playbooka. Tym razem skupimy się na tym, jak marki budują swoje zaangażowanie w świecie sportu i fitnessu: od sponsoringu zawodników i wielkich wydarzeń, przez współprace z influencerami, aż po wspieranie kobiecego sportu, mikrowspólnot czy inicjatyw z zakresu ESG.

Adam Małysz, Iga Świątek, Robert Kubica czy Robert Lewandowski? Kto w ciągu ostatnich 25 lat najlepiej przełożył swoje sukcesy sportowe na sukces marketingowy? >>> Weź udział w naszej ankiecie i wybierz największy sportowy sukces marketingowy 25-lecia. Wyniki ankiety będą częścią Playbooka #4.

PS #PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open