TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PrzeglądTygodnia [15-21.04.2025]: grzechy polskiej reklamy cz.9, billboardy konkursowe T-Mobile, telefony inspirowane serialami Netflixa

PrzeglądTygodnia [15-21.04.2025]: grzechy polskiej reklamy cz.9, billboardy konkursowe T-Mobile, telefony inspirowane serialami Netflixa
Sprawdź zbiór najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 15 a 21 kwietnia 2025 roku.
O autorze
3 min czytania 2025-04-22

>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Marka Black Red White została oskarżona o łamanie norm etycznych w związku z ofertą sprzedaży materacy „25 lat gwarancji”, Coca-Cola spotkała się z krytyką reklamy FuzeTea, a Autopatron w reklamie blokady alkoholowej w sposób nieetyczny promował odzyskanie prawa jazdy po wcześniejszej utracie wskutek prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu. To właśnie te marki w ostatnim czasie zostały ukarane przez Komisję Etyki Reklamy. >>> Sprawdź.
  • W cyklu #LegalneCzwartki Patryk Bikowski pisze o AI Act i zastanawia się czy regulacje nadążają nad rozwijającą się wciąż technologią. >>> Czytaj więcej.

  • Technologia daje nam nieznane dotąd sposoby przeżywania żałoby. To na przykład nagrania i życiowe wskazówki przechowywane w chmurze. O grief-tech, czyli trendzie opisanym w raporcie VML The Future 100 piszą Berenika Barczak Kilavuz i Weronika Pomin. >>> Czytaj więcej.

  • O tym, jaką rolę w sprzedaży leków OTC odgrywa neurodesign pisze Joanna Roszkowska. >>> Sprawdź.
  • Keepers Of The Flame: gdy zgasł płomień rytuału, a Londyn wciąż stał. Sprawdź felieton Macieja Pichlaka. >>> Przeczytaj.

Kampanie i ciekawe akcje

  • Jaki jest Twój pomysł na burzenie barier? To pytanie T-Mobile zadało w ramach konkursu będącego częścią kampanii #BurzymyBariery. Hasła znalazły się na billboardach umieszczonych w miastach zwycięzców. >>> Czytaj więcej.
  • Warszawski dom produkcyjny Shootme stworzył materiał promocyjny dla marki odzieżowej Prosto. Ubrania z kolekcji „Prosto inifinty” zostały zaprezentowane w filmach wideo zrealizowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. >>> Sprawdź.
  • TikTok wchodzi na polski rynek z platformą edukacyjną dla małych i średnich przedsiębiorstw, która ma pomóc lokalnym firmom w lepszym zrozumieniu potencjału marketingowego aplikacji oraz w skutecznym planowaniu kampanii reklamowych. >>> Czytaj więcej.
  • KPN, holenderski operator telekomunikacyjny, zaprojektował limitowaną edycję telefonów inspirowanych trzema popularnymi serialami: „Stranger Thing”, „Dom z papieru” oraz „The Crown”. >>> Sprawdź.


  • Na tegorocznym Tygodniu Mody w Mediolanie można było odwiedzić wystawę „The Last Pot”, której tematem były urny. Jej twórca, Alberto Alessi, chciał w ten sposób zmienić społeczną retorykę na temat odchodzenia. >>> Sprawdź.
  • IKEA Australia stworzyła projekty swoich popularnych mebli w stylu gry Minecraft. >>> Czytaj więcej.
  • W promocji 7. sezonu serialu „Black Mirror” Netflix wychodzi poza utarte schematy i miesza rzeczywistość z fikcją. Chodzi między innymi o promowanie produktu „Nubbin” w taki sposób, jakby rzeczywiście istniał. >>> Sprawdź.
  • Marka KitKat rozpoczęła nową kampanię outdoorową „Phone Break”, której celem jest zwrócenie uwagi na nadmierne korzystanie ze smartfonów. Inspirując się swoim kultowym hasłem, firma zachęca do prawdziwego odpoczynku – bez ekranów, za to z batonem w ręku. >>> Sprawdź.

Raporty

  • Sprawdź raport Ad Trends marzec 2025 od Sotrender. Jak wynika z raportu, najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostaje Temu Poland. SHEIN awansuje z kolei na 3. miejsce podium. >>> Czytaj więcej.
  • Rekordowy zasięg (1 mld) uzyskały publikacje, w których wspomniano o Rafale Trzaskowskim. Trzykrotny wzrost zasięgu uzyskały informacje o KArolu Nawrockim. Tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 7–13 kwietnia 2025 roku. >>> Sprawdź.


Wydarzenia

  • Czy Twoja strategia pomiarowa nadąża za zmianami technologicznymi i regulacyjnymi? Zastanawiasz się, czy GA4 to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz do skutecznego pomiaru? Zapisz się na webinar z Sales&More i sprawdź, jak stworzyć strategię odporną na zmiany.Wydarzenie poprowadzą Bartosz Wysocki oraz Jacek Majecki. >>> Czytaj więcej.


  • Trwają zgłoszenia do konkursu T-Mobile dla dziennikarzy i studentów dziennikarstwa „Voice Impact Award”. >>> Sprawdź szczegóły.

  • Imagination Day powraca po raz dwunasty, tym razem pod nowym szyldem. Dwudniowa konferencja odbędzie się już 27 i 28 listopada 2025 roku w Warszawie, a sprzedaż biletów właśnie ruszyła. NowyMarketing jest patronem wydarzenia. >>> Sprawdź.

#PolecajkiNM

Sprawdź 47. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Przeczytasz między innymi o:

  • zmianach płac w marketingu i komunikacji w ostatniej dekadzie,
  • działaniach marek w social mediach w 2024 roku,
  • stanie rynku SVOD w Polsce.

Posłuchasz również podcastów:

  • „Z buta w marketing”, w którym Oskar Lipiński rozmawia z Szymonem Mierzwą, specjalistą od mediów społecznościowych, autorem książki „Zarabiaj kiedy śpisz”, o tym, jak sprzedać towar o wartości 2 mln złotych mając do dyspozycji tylko trzyosobowy zespół.
  • „Mamy na to slajd”, którego gościem w studio nagraniowym był Jerzy Holub, który wspólnie z Martą Ulman i Jakubem Kwaczyńskim analizuje kampanie „Where to Settle” i „Room for Everyone”.
  • „Sztuka e-commerce”, w którym Marek Kich i Marcin Piwowarczyk przekonują, że „PIM (ang. Product Information Management) to nie software, to strategia!”.

PS PrzeglądTygodnia [08-14.04.2025]: Kto zapłaci, gdy AI narozrabia, śpij jak Vincent van Gogh, spodnie Cheetos, aplikacja HomeGirl