>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- KONKURS. Do rozdania mamy 3 wejściówki online na konferencję „Marketing w kulturze”. Aby wygrać bilet, wystarczy odpowiedzieć na pytanie, które pojawi się w naszym newsletterze już 7 marca b.r. Dołącz do grona subskrybentów. >>> Więcej o wydarzeniu.
Zobacz również
- W cyklu #OdKulis prezentujemy kulisy kampanii Fundacji Projekt Starsi „Wolni od dyskryminacji”. O akcji opowiada Magdalena Rutkiewicz, Prezeska Zarządu Fundacji Projekt Starsi. >>> Sprawdź.
- W cyklu #OdKulis rozmawiamy również ze Stellą Gonet, Creative & Strategy Executive Director w Ancymony (*ancy) o projekcie „Brief, please!” promującym usługi agencji. >>> Sprawdź.
- Kamil Kiernozek radzi, co robić, a jakich praktyk unikać, aby odnosić sukcesy w planowaniu strategii influencer marketingowych. >>> Sprawdź.
- Dominika Bochniarz podsumowuje rok 2024 w marketingu. >>> Sprawdź. Skrócona wersja artykułu ukazała się w Playbooku „Influencer marketing. Twórcy, marketerzy, agencje – gra o sukces”.
- „Witajcie na pokładzie statku kosmicznego, który miał podbijać marketingowe galaktyki, ale zamiast tego utknął w próżni” pisze Bartosz Wierzchowski w swoim artykule o planowaniu mediów, kreacji i budżetu. >>> Czytaj więcej.
- Fundacja WłączeniPlus zleciła portalowi Socjolożki.pl przeprowadzenie badań dotyczących tematu pewności siebie wśród młodych Polaków. >>> Sprawdź wnioski.

- UNICEF opublikował raport „Prawa dziecka w Polsce 2024”, w którym wyraźnie widać różnice w podejściu do codzienności osób dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Przykładowo, 40% dzieci deklaruje, że nie jest szczęśliwe, chociaż 82% rodziców uważa przeciwnie. >>> Czytaj więcej.
- Firma Kondo&Partners Consulting sprawdziła, które marki odzieżowe cieszą się wśród Polaków największym uznaniem i jakie cechy świadczą o ich polskości. >>> Czytaj więcej.

- UOKiK: Filip Chajzer, Doda i Małgorzata Rozenek-Majdan ukarani za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- W dzielnicy Wrzeszcz w Gdańsku stworzono mural z hasłem „Nigdy nie pożałujesz dnia, w którym przestał_ś pić”. Jego zadaniem jest dodawanie odwagi osobom, które borykają się z chorobą alkoholową lub są nią zagrożone. Pomysłodawcą, projektantem i autorem muralu jest stowarzyszenie Traffic Design. Środki na wykonanie prac pochodzą od prywatnych sponsorów zaangażowanych we wspieranie walki z uzależnieniem od alkoholu. >>> Czytaj więcej.

Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
- T-Mobile startuje z platformą #BurzymyBariery. Operator podejmuje wyzwanie, by walczyć z barierami komunikacyjnymi w polskim społeczeństwie. Działania wesprze nowy ambasador – Dawid Podsiadło. >>> Sprawdź.
- Wydawnictwo Otwarte tworzy sieć barów, klubów i restauracji, które wdrożą „Angel Shot” w Polsce. „Angel Shot” to skuteczny i dyskretny sygnał, którym kobieta pokazuje, że grozi jej niebezpieczeństwo. Wystarczy, że zamówi w barze lub restauracji napój o takiej nazwie, a obsługa będzie wiedziała, że klientka potrzebuje pomocy. >>> Sprawdź.
- Powstał projekt „Lekcje bez tabu”, za który odpowiadają fundacja SEXEDPL, Konsorcjum Filantropijne i Uniwersytet SWPS. Jego celem jest ułatwienie uczniom, nauczycielom i rodzicom rozmowy na tematy związane z ciałem, relacjami i emocjami. Na stronie kampanii można bezpłatnie pobrać gotowe scenariusze lekcji. >>> Sprawdź.
- Fundacja Surfrider i agencja .becoming, zainspirowane kontrowersyjną decyzją o przemianowaniu Zatoki Meksykańskiej, ruszyły z kampanią „Make The Ocean Great Again”. Na mapach Google pojawiły się nowe nazwy, które przypominają, że los oceanów leży w rękach naszych, a nie polityków. >>> Sprawdź.
- W ramach kampanii „The Missing PortrAIts”, na kartonach mleka w Brazylii pojawiły się wizerunki zaginionych dzieci, postarzone dzięki AI. >>> Sprawdź.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Volvo w kampanii „Most Ignored Painting” w ramach Miesiąca Bezpieczeństwa na Drodze pokazuje, że przejście dla pieszych może być sztuką. Jednocześnie, marka pokazuje, jak bardzo ludzie nie zwracają na to malowidło uwagi. >>> Sprawdź.
- McDonald’s w kampanii „ALAS” postanowił docenić „niewidzialnych” bohaterów. Mowa o dostawcach jedzenia, którzy codziennie dostarczają posiłki do domów, mimo często utrudnionych warunków. >>> Sprawdź.
- Ponad 1000 brytyjskich artystów wzięło udział w nagraniach płyty „Is This What We Want?”, na której znalazło się dwanaście utworów. Haczyk? Każdy z nich to tak naprawdę cisza zarejestrowana w pustych studiach i sal koncertowych. To protest przeciwko prawu, które pozwala trenować modele AI na utworach muzycznych dotychczas chronionych prawem autorskim. >>> Sprawdź.
Wydarzenia
- Zapraszamy na webinar. Czy Twoja marka wyróżnia się z tłumu? Czy jest rozpoznawalna i zapada w pamięć konsumentów? Jeśli nie, czas to zmienić. Dołącz do webinaru i dowiedz się, jak budować markę, której nie sposób pomylić z żadną inną. Kiedy? 4 marca 2025 r. Godzina: 10:00–11:00. >>> Zapisz się już teraz.
#PolecajkiNM
Sprawdź 40. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy między innymi o:
- tym, jakie były największe kryzysy 2024 roku,
- rozmowie z Mateuszem Habernym z OAKYWOOD w ramach podcastu „E-commerce oczami praktyków”,
- rozmowie z prof. Bogumiłem Kamińskim w ramach podcastu „99 Twarzy AI” Karola Stryi,
- rozmowie z Łukaszem Kaszyńskim, dyrektorem operacyjnym w GBS (Golden Bow Solutions), w ramach podcastu „Z buta w marketing” Oskara Lipińskiego,
- rozmowie Agnieszki Haponik oraz Michała Dmitrowicza w ramach serii podcastów „SzefMarketingu B2B”.