Przemoc wobec kobiet to w Polsce wciąż wstydliwy problem. Osoby doświadczające przemocy i świadkowie często wolą przemilczeć temat, niż narażać się na niezrozumienie otoczenia. Taki też jest punkt wyjścia spotu promującego nową kampanię marki Avon i fundacji Feminoteka, który pokazuje historię trzech kobiet reprezentujących różne pokolenia.
Bohaterki łączy ta sama trauma wynikającą z doświadczonej przemocy. W spocie słyszymy i widzimy sformułowania będące częstą reakcją pokrzywdzonych lub świadków. To zdania, które są wyrazem strachu przed ujawnieniem prawdy otoczeniu, m.in „nie chcę, żeby ktoś się o tym dowiedział” czy „to nie jego wina”.
Zobacz również
Ostatecznie bohaterki spotu wspólnie znajdują w sobie moc – skreślają partykułę „nie” we wcześniej pojawiających się zdaniach, symbolicznie uwalniając się od doświadczonej krzywdy. Stąd też hasło kampanii, w którym skreślenie tego, co niepotrzebne, eliminuje przemoc i pokazuje moc kobiet.
Aby ułatwić pokrzywdzonym wzywanie pomocy w trudnych sytuacjach, organizatorzy kampanii stworzyli pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację. Avon Alert umożliwia szybki kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki, który zapewnia bezpłatną, profesjonalną pomoc ofiarom i świadkom wszelkich rodzajów przemocy. Aplikacja daje również możliwość dyskretnego wezwania pomocy w formie tekstowej. W aplikacji znajduje się także moduł edukacyjny, dzięki któremu można dowiedzieć się, co jest przemocą i jak sobie z nią radzić, oraz specjalny chatbot, do którego można zwrócić się o pomoc 24 godziny na dobę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za koncepcję i kreację kampanii oraz działania PR odpowiedzialna jest agencja Today. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Graffiti Films, a planowanie i zakup mediów zrealizowało Five Media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
„Nie, to nie była gra”, „Nie, to nie będzie tu tolerowane” – takie hasła pojawiły się na plakatach w poznańskiej przestrzeni miejskiej – w klubach, na przystankach tramwajowych czy też w pojazdach komunikacji publicznej. Wszystko to w ramach kampanii miasta Poznań przeciwko przemocy seksualnej.
PS2
Marka rajstop Adrian ruszyła z nową kampanią, w której pokazano ofiarę przemocy domowej. Na kreacjach reklamowych wystąpiła bowiem Karolina Piasecka – żona byłego radnego PiS, który został skazany za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.