Czytasz właśnie część specjalnego wydania MamStartup pt. „Przestrzenie. O kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych”. Więcej artykułów znajdziesz pod tym adresem.
Otoczenie ma ogromny wpływ na samopoczucie, a co za tym idzie – również jakość pracy.
Zobacz również
Dlatego też bardzo ważne jest, by przestrzeń była dobrze przemyślana i stymulowała do odpowiedniej pracy. W zależności od specyfiki firmy, a nawet danego działu, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wnętrze ma sprzyjać skupieniu, integrować zespół, czy może pobudzać kreatywność. Od odpowiedzi na te pytania zależy wystrój wnętrza, jego kolorystyka, różnorodność i dynamika.
To co łączy każdą projektowaną przestrzeń, to konsekwencja w utrzymaniu charakteru wnętrza i oczywiście funkcjonalność. Niezależnie od charakteru – powinno być komfortowo! Wygodne meble i właściwe sprzęty są ważne. Nie zapominajmy o odpowiednim doświetleniu i dobrej komunikacji. Warto zdecydować się również na motyw przewodni – można zainspirować się logotypem firmy czy nawet krajobrazem zza okna. Wspólny element ustawia i spaja wnętrza.
Na koniec dobrze jest zachęcić samych pracowników do włączenia się w budowanie przestrzeni wokół ich samych, zostawiając im margines indywidualności. Miejsce na ścianie czy regale będzie odpowiednie na wypełnienie przestrzeni osobistym akcentem. Przecież każdy z nas wie, co nam pomaga w pracy i czym lubimy się otaczać – dla jednych będą to abstrakcyjne fotografie, inspirujące książki, a dla innych zwykła tablica korkowa, gdzie umieszczają swoje pomysły. W swoich projektach zawsze staram się zostawić przestrzeń dla swoich klientów. To prowokuje ich do działania i pomaga utożsamić się z wnętrzem, dopełnić je.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
–
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wypowiedzi udzieliła:
Hanna Talarek
Artysta i projektant wnętrz, właściciel In Out Studio Projektowe, zajmującego się kreowaniem przestrzeni. Jej projekty wnętrz publikowane są w magazynach wnętrzarskich. Jest również laureatką wielu konkursów plastycznych, m.in. pomysłodawcą projektu „Plecaka Pielgrzyma” na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie 2016.