Przestrzeń biurowa powinna w sobie łączyć te elementy: funkcjonalność i estetykę – Hanna Talarek

Przestrzeń biurowa powinna w sobie łączyć te elementy: funkcjonalność i estetykę – Hanna Talarek
Istotną rolę w kreacji przestrzeni odgrywa profil firmy, gdyż właśnie ten aspekt wytycza charakter i wygląd wnętrza. Inaczej zaprojektujemy biuro poważnej kancelarii adwokackiej, a zupełnie inaczej agencji reklamowej, gdzie kreacja i pomysłowość jest główną domeną firmy.
O autorze
1 min czytania 2016-09-29

Czytasz właśnie część specjalnego wydania MamStartup pt. „Przestrzenie. O kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych”. Więcej artykułów znajdziesz pod tym adresem.

Otoczenie ma ogromny wpływ na samopoczucie, a co za tym idzie – również jakość pracy.

Dlatego też bardzo ważne jest, by przestrzeń była dobrze przemyślana i stymulowała do odpowiedniej pracy. W zależności od specyfiki firmy, a nawet danego działu, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wnętrze ma sprzyjać skupieniu, integrować zespół, czy może pobudzać kreatywność. Od odpowiedzi na te pytania zależy wystrój wnętrza, jego kolorystyka, różnorodność i dynamika.

To co łączy każdą projektowaną przestrzeń, to konsekwencja w utrzymaniu charakteru wnętrza i oczywiście funkcjonalność. Niezależnie od charakteru – powinno być komfortowo! Wygodne meble i właściwe sprzęty są ważne. Nie zapominajmy o odpowiednim doświetleniu i dobrej komunikacji. Warto zdecydować się również na motyw przewodni – można zainspirować się logotypem firmy czy nawet krajobrazem zza okna. Wspólny element ustawia i spaja wnętrza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na koniec dobrze jest zachęcić samych pracowników do włączenia się w budowanie przestrzeni wokół ich samych, zostawiając im margines indywidualności. Miejsce na ścianie czy regale będzie odpowiednie na wypełnienie przestrzeni osobistym akcentem. Przecież każdy z nas wie, co nam pomaga w pracy i czym lubimy się otaczać – dla jednych będą to abstrakcyjne fotografie, inspirujące książki, a dla innych zwykła tablica korkowa, gdzie umieszczają swoje pomysły. W swoich projektach zawsze staram się zostawić przestrzeń dla swoich klientów. To prowokuje ich do działania i pomaga utożsamić się z wnętrzem, dopełnić je.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wypowiedzi udzieliła:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Hanna Talarek

Artysta i projektant wnętrz, właściciel In Out Studio Projektowe, zajmującego się kreowaniem przestrzeni. Jej projekty wnętrz publikowane są w magazynach wnętrzarskich. Jest również laureatką wielu konkursów plastycznych, m.in. pomysłodawcą projektu „Plecaka Pielgrzyma” na Światowe Dni Młodzieży w Krakowie 2016.