Przestrzeń – nowe miejsce od Facebooka w Warszawie

Przestrzeń - taką nazwę nosi otwarte w Warszawie centrum Facebooka poświęcone dyskusjom, szkoleniom i wydarzeniom kulturalnym. Podczas uroczystego otwarcia Facebook ogłosił pierwszy program, który będzie tam realizował - w ciągu roku firma przeszkoli z kompetencji cyfrowych aż 50 tysięcy osób!
O autorze
2 min czytania 2018-05-24

Facebook otworzył w Warszawie nowe centrum dedykowane lokalnym społecznościom, szkoleniom i publicznej debacie. – Polacy korzystają z Facebooka już od ponad dekady. W tym czasie rozwijaliśmy się, dając między innymi polskim przedsiębiorcom nowe możliwości promocji, wzrostu oraz znajdywania nowych klientów w kraju i za granicą. Staliśmy się też efektywnym narzędziem dla polskich organizacji charytatywnych do mobilizacji wolontariuszy i darczyńców. Łączymy ludzi i wspieramy społeczności. Dziś z Facebooka korzysta już 16 milionów Polaków. Otwarcie Przestrzeni to nasz kolejny krok – powiedział Jakub Turowski, odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce.

Działalność Przestrzeni będzie obejmowała kilka obszarów:

  • Przestrzeń dla rozwoju

Przestrzeń będzie stymulować polską gospodarkę i wspierać innowacyjność oraz walczyć z cyfrowym wykluczeniem. W tym celu stanie się centrum szkoleń dla osób wkraczających na rynek pracy, dla przedsiębiorców oraz dla organizacji społecznych.

  • Przestrzeń do dialogu

Podobnie jak Facebook, Przestrzeń ma być bezpiecznym miejscem swobodnej wymiany idei i poglądów. Będzie służyła edukacji obywatelskiej i uczyła świadomego odbioru mediów i treści w internecie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Przestrzeń dla społeczności

Przestrzeń będzie także miejscem spotkań i szkoleń, otwartym na różnorodne inicjatywy społeczne. Dzięki organizowanym wydarzeniom będzie wspierała działania lokalnych społeczności oraz inicjatywy na rzecz wspólnego dobra.

Przestrzeń zlokalizowano w biurowcu sąsiadującym z warszawskimi “Koszykami”. Mieści cztery sale, które będą wykorzystywane do organizacji szkoleń i wydarzeń. Ich nazwy nie pozostawiają wątpliwości odnośnie zorientowania centrum na polskich odbiorców – są to: Chrabąszcz, Miąższ, Źdźbło i największa sala – Rzeżucha. Ściany w Przestrzeni, ozdobione muralami wykonanymi przez artystów zatrudnionych przez Facebooka przedstawiają wzór materiałowej koronki i nawiązują do tradycji wspólnej pracy. Jednocześnie dzięki industrialnym elementom wystrój jasno wskazuje na hackerską kulturę, z której wyrasta Facebook. To pierwszy taki ośrodek Facebooka w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Podobne zostaną otwarte również w Hiszpanii i Włoszech.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

50 tysięcy przeszkolonych w ciągu roku

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podczas otwarcia Przestrzeni przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli uruchomienie pierwszego z programów realizowanych w jej ramach. Program zakłada przeszkolenie 50 tysięcy osób do 2020 roku w obszarze kompetencji cyfrowych.

Szkolenia będą skierowane przede wszystkim do osób rozpoczynających karierę zawodową. Uczestnicy będą mieli do wyboru wachlarz 20 różnych modułów szkoleniowych o różnym stopniu zaawansowania – od podstawowych porad dotyczących wykorzystania narzędzi cyfrowych po specjalistyczne kursy programistyczne.

12,5 tysiąca osób odbędzie szkolenia na żywo w Przestrzeni, reszta – w ramach dedykowanych kursów organizowanych online. Projekt jest realizowany w ramach ogłoszonego w styczniu br. programu Community Boost EU, który przewiduje rozwój kompetencji cyfrowych i wyposażania mieszkańców Unii Europejskiej w umiejętności niezbędne na współczesnym rynku pracy. Do 2020 roku Facebook planuje osiągnąć cel miliona przeszkolonych osób.

Więcej informacji na temat działalności Przestrzeni dostępne jest na stronie Przestrzen.