Częścią kampanii reklamowej na Facebooku jest specjalny efekt rozszerzonej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownicy mogą sterować modelem 3D twarzy-drzewa, będącej znakiem rozpoznawczym programu.
Przystanek Bieszczady 3” to pierwszy polski format telewizyjny promowany w oparciu o możliwości technologiczne narzędzia Facebook Camera. Efekt rozszerzonej rzeczywistości stworzony został w oprogramowaniu udostępnionym przez AR Studio Facebooka. Jest to prawdopodobnie pierwsza na świecie realizacja efektu AR w FB Messenger, umożliwiającego sterowanie przez użytkownika modelem 3D. Model drzewa-twarzy, która jest znakiem rozpoznawczym programu, reaguje na ruchy głowy, oczu i mimikę twarzy użytkownika oraz ma zaszytą animację, uruchamiającą się w momencie wykonania konkretnej akcji przez użytkownika.
Zobacz również
Widzowie „Przystanku Bieszczady” mogą znaleźć efekt AR i rozpocząć zabawę na Fanpage’u Discovery Channel Polska oraz w bocie FB Messenger programu „Przystanek Bieszczady Sezon 3”.
– Wraz z wprowadzanymi konsekwentnie przez Marka Zuckenberga nowymi funkcjonalnościami do FB Messengera staje się on coraz bardziej skutecznym narzędziem w rękach marketerów. Chatboty już udowodniły swoją przydatność, przez co ich użycie w kampaniach stało się dość częste, ale filtry AR nadal są swego rodzaju nowością. Sądzę, że wkrótce będziemy świadkami rosnącej popularności tego formatu, szczególnie w kontekście zapowiadanych przez FB rewolucyjnych zmian w tym obszarze, które mają zostać ogłoszone 1 maja br. na konferencji FB – mówi Sławomir Szwaj, Head of Startup Cooperation w Publicis Media.
Projekt stworzony został przez Discovery Channel i Starcom Polska we współpracy ze studiem Lens That.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Key visual kampanii wraz z wizualizacją drzewa stworzyła agencja Today.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
LINK do aplikacji.