Organizacja Bieg na sześć łap ma na swoim koncie wiele ciekawych inicjatyw, mających na celu zachęcenie społeczeństwa do adopcji psów ze schroniska. Jedną z głośniejszych jest akcja, w ramach której w pewnym olsztyńskim kościele ksiądz podczas mszy przedstawił wiernym bezpańskiego psa, który czekał na adopcję.
Teraz organizacja postanowiła wykorzystać niesłabnącą popularność portalu Tinder – na platformie bowiem pojawiły się profile dwóch podopiecznych schroniska Mokre Nosy, którzy szukają nowych domów.
Zobacz również
Jak jednak zaznaczają pomysłodawcy akcji, obecność czworonogów na platformie, nie oznacza uproszczonej adopcji – organizacji zależy przede wszystkim na tym, aby psy znalazły ciepły kąt i nowych właścicieli, którzy świadomie podjęli decyzję o adopcji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Tinder to dla nas nowy kanał dotarcia do osób, wśród których są ci, którzy myślą o adopcji Psiaków, ale na co dzień nie korzystają z proZwierzęcych profili. To my wychodzimy do nich z informacją. Później już każdy zainteresowany musi bezwzględnie przejść procedurę przedadopcyjną, za którą odpowiadają opiekunowie Psów w placówce i to oni wybierają najbardziej odpowiedzialny dom – mówią pomysłodawcy akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcie: facebook.com/biegnaszesclap
PS
Mimo rosnącej świadomości społecznej, w schroniskach wciąż przybywa bezdomnych zwierząt. Aby zwrócić uwagę na los porzuconych czworonogów Fundacja Azylu pod Psim Aniołem oraz Browar NOOK umieścili psy poszukujące domów na butelkach piwa.
PS2
We wrześniu 2019 roku krakowska klubokawiarnia Forum Przestrzenie ruszyła z niezwykłą akcją, której celem było zachęcenie społeczeństwa do adopcji psów – na etykietach polskiej lemoniady pojawiły się wizerunki bezdomnych czworonogów.
PS3
Zamiast standardowego ogłoszenia line-upu, to psy zdradziły, jacy artyści wystąpią na zeszłorocznym festiwalu muzycznym Lollapalooza. A to wszystko w szczytnym celu.
PS4
PetMe to aplikacja australijskiego schroniska PetRescue. Za pomocą sztucznej inteligencji dobiera psy do adopcji, na podstawie zdjęć czworonogów zamieszczonych na Instagramie.