Z raportu wynika, że najbardziej medialny polityk 2022 roku – Jarosław Kaczyński pojawił się w 2 349 494 publikacjach. Na drugim miejscu znalazł się Andrzej Duda. Jego nazwisko było wymieniane w poprzednich 12 miesiącach 2 124 350 razy. Prezydent osiągnął najwyższy poziom ekwiwalentu reklamowego oraz najlepsze dotarcie materiałów.
Na miejscu trzecim w rankingu uplasował się Donald Tusk z wynikiem 1 361 866 publikacji. Czwarte miejsce przypadło Zbigniewowi Ziobro. Top 5 zamyka Przemysław Czarnek.
Zobacz również
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
W mediach tradycyjnych najbardziej aktywnym medium w kontekście polityków było TVP Info. Jak szacuje PSMM, od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 ich nazwiska padły tam 29 969 razy. Kolejne aktywne źródła medialne to: „TVN24”, „Polskie Radio 24” i „Polsat News”. W internecie analizowane nazwiska pojawiały się przede wszystkim w serwisach „wnp.pl” oraz „wpolityce.pl”.
Doniesienia z social mediów zdominował Twitter (96,5%). Na kolejnych pozycjach znalazły się Facebook (2,4%), YouTube (0,2%) i Instagram (0,1%). Pierwsze miejsce pod względem sumy liczby publikacji w mediach społecznościowych zajął Jarosław Kaczyński ( 2 002 540). Na drugiej pozycji znalazł się Andrzej Duda, który zebrał 1 466 145 doniesień. Na trzecim miejscu uplasował się Donald Tusk, a za nim Zbigniew Ziobro. Piąte miejsce należało do Jacka Sasina.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie zostało przeprowadzone przez PSMM za okres od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 roku. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie psmm.pl.
źródło: PSMM Monitoring & More