PSMM: Kto zwyciężył w rankingu na najbardziej medialnego polityka 2022 roku? [badanie]

Analitycy PSMM Monitoring & More sprawdzili wystąpienia w mediach 20 kluczowych polskich polityków. Najbardziej medialnym polskim politykiem 2022 roku okazał się Jarosław Kaczyński. Miejsce drugie zajął Andrzej Duda, wyprzedzając Donalda Tuska, Zbigniewa Ziobrę i Przemysława Czarnka.
O autorze
1 min czytania 2023-01-11

Z raportu wynika, że najbardziej medialny polityk 2022 roku – Jarosław Kaczyński pojawił się w 2 349 494 publikacjach. Na drugim miejscu znalazł się Andrzej Duda. Jego nazwisko było wymieniane w poprzednich 12 miesiącach 2 124 350 razy. Prezydent osiągnął najwyższy poziom ekwiwalentu reklamowego oraz najlepsze dotarcie materiałów.

Na miejscu trzecim w rankingu uplasował się Donald Tusk z wynikiem 1 361 866 publikacji. Czwarte miejsce przypadło Zbigniewowi Ziobro. Top 5 zamyka Przemysław Czarnek.

Infografika: Najbardziej medialni politycy 2022 – Top 5
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

W mediach tradycyjnych najbardziej aktywnym medium w kontekście polityków było TVP Info. Jak szacuje PSMM, od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 ich nazwiska padły tam 29 969 razy. Kolejne aktywne źródła medialne to: „TVN24”, „Polskie Radio 24” i „Polsat News”. W internecie analizowane nazwiska pojawiały się przede wszystkim w serwisach „wnp.pl” oraz „wpolityce.pl”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tabela: Najbardziej medialni politycy 2022 – media tradycyjne

Doniesienia z social mediów zdominował Twitter (96,5%). Na kolejnych pozycjach znalazły się Facebook (2,4%), YouTube (0,2%) i Instagram (0,1%). Pierwsze miejsce pod względem sumy liczby publikacji w mediach społecznościowych zajął Jarosław Kaczyński ( 2 002 540). Na drugiej pozycji znalazł się Andrzej Duda, który zebrał 1 466 145 doniesień. Na trzecim miejscu uplasował się Donald Tusk, a za nim Zbigniew Ziobro. Piąte miejsce należało do Jacka Sasina.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wykresy: Najbardziej medialni politycy 2022 – AVE media tradycyjne i społecznościowe

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie zostało przeprowadzone przez PSMM za okres od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 roku. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie psmm.pl.

 

źródło: PSMM Monitoring & More