Psy za kółkiem wracają do gry. Subaru znów stawia na humor w kampanii „Dog Tested. Dog Approved.”

Psy za kółkiem wracają do gry. Subaru znów stawia na humor w kampanii „Dog Tested. Dog Approved.”
Psy za kierownicą? Dla Subaru to coś więcej niż żart – to serce kampanii „Dog Tested. Dog Approved.”, która dzięki zabawnym reklamom i sprytnemu storytellingowi łączy miłośników zwierząt z marką samochodową, pokazując, że auto to część rodzinnego stylu życia.
O autorze
2 min czytania 2025-11-26

Kampania „Dog Tested. Dog Approved.” od Subaru stawia na… psy. Główni bohaterowie to „Barkleys” – rodzina psów (zwykle labradorów i golden retrieverów), które w reklamach odgrywają codzienne scenki: rodzinną podróż, mycie auta, pierwsze lekcje jazdy czy wspólny wyjazd na wakacje.

To właśnie za pośrednictwem tego lekko zwariowanego, ale pełnego humoru pomysłu Subaru udowadnia, że samochód to coś więcej niż maszyna – to część rodzinnej codzienności i stylu życia.

Psi przepis na sukces od lat

Tegoroczna kampania Subaru z psiakami to kolejna odsłona akcji na czterech łapach. W tej edycji merdające ogonami Barkleys wracają za kierownicę, by promować najnowsze modele Subaru, m.in.: elektryczna Solterra czy hybrydowe Forester i Crosstrek. Właśnie ta powtarzalność i spójność przekazu sprawia, że kampania pozostaje interesująca i wyjątkowa, a marka sygnalizuje: nadal jesteśmy blisko miłośników zwierząt i rodzin, które traktują auta jako codziennych towarzyszy.

W skład kampanii wchodzą cztery krótkie klipy:

  • „Chase”
  • „Squeak”
  • „Roundabout”
  • i „Handwash”.

Jednak po raz pierwszy psy za kierownicą Subaru pojawiły się już w 2016 roku i od tamtej pory regularnie wracają, rozbawiając kolejnych miłośników motoryzacji i zwierząt. W 2023 roku tematem przewodnim jednego z klipów był na przykład duży ekran dotykowy, umożliwiający łatwą obsługę odtwarzacza muzyki nawet podczas jazdy.

Na czym polega sukces Subaru?

Co powoduje, że ta niecodzienna kampania marki samochodowej wciąż ma miliony fanów na całym świecie? Nie ulega wątpliwości, że u podstawy tego sukcesu leżą emocje i udany storytelling. Wykorzystanie wizerunku ulubionych przez wielu zwierząt domowych jako części narracji reklamowej to krok, który jest gwarancją sukces. Wie o tym także inna firma z branży motoryzacyjnej, Hertz, która kilka miesięcy temu zrealizowała kampanię „Gold Squad” z Golden Retriverami w rolach głównych.

Ważnym elementem tej historii jest także humor. Widok psów za kierownicą jest równie niecodzienny, co wywołujący uśmiech na twarzy. Zastąpienie tradycyjnych mechanizmów znanych z reklam aut pokazaniem samochodu jako integralnej części życia codziennego, przygody i relacji międzyludzkich, to krok, na który decyduje się mało która marka. A szkoda!

– Właściciele Subaru zawsze darzyli swoje zwierzęta głęboką miłością, zwłaszcza psy, i ta więź wciąż inspiruje naszą pracę. Barkleys doskonale oddają radość, przygodę i zamiłowanie do zabawy, które charakteryzują właścicieli Subaru w najnowszych reklamach, pokazując, jak nasza marka jest częścią codziennych chwil zarówno dla ludzi, jak i zwierząt – mówi Alan Bethke, starszy wiceprezes ds. marketingu w Subaru of America.

Technologia na równi z humorem

Jednak tworząc historię uroczych Barkleys, Subaru nie zapomniało o zaprezentowaniu tego, co najbardziej interesuje kupujących samochody: aspektów technicznych. Cichy napęd elektryczny jednego z modeli umożliwia polowanie na wiewiórki, duża pojemność baku to gwarancja jazdy (prawie) bez końca, silniki o mocy 338 koni mechanicznych gwarantują frajdę z jazdy w każdych warunkach, a wysokie zawieszenie pozwala na odkrywanie nawet najtrudniejszych terenów.

W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam samochodów seria „Barkleys” od Subaru umiejętnie wplata te informacje w ciepłą, rodzinną historię, dla której auta są zarówno tłem, jak i prawdziwym centrum wydarzeń.

Za realizację kampanii „Dog Tested. Dog Approved.” odpowiada agencja Carmichael Lynch.

PS Zwierzęta w logotypach marek samochodowych