Pub Museums: Heineken otwiera wirtualne muzea irlandzkich pubów

Pub Museums: Heineken otwiera wirtualne muzea irlandzkich pubów
Heineken realizuje akcję, której celem jest ratowanie irlandzkich pubów przed popadnięciem w zapomnienie. Pub Museums to inicjatywa, w której stworzono wirtualne odpowiedniki prawdziwych irlandzkich barów.
O autorze
1 min czytania 2024-04-25

O tym, że puby stanowią nieodłączny element irlandzkiej kultury, nikogo nie trzeba chyba przekonywać. Heineken postanowił wykorzystać ten fakt, a przy okazji zadbać o to, aby te wyjątkowe miejsca nie zostały zapomniane. Tak powstały wirtualne muzea pubów w Irlandii, dzięki którym każdy może „w digitalu” odwiedzić najciekawsze lokale z „zielonej wyspy”.

Każdy lokal, którego właściciele zdecydowali się wziąć udział w projekcie, został przeniesiony do wirtualnej rzeczywistości i dodatkowo wzbogacony o historyczne artefakty, które nadały mu jeszcze bardziej indywidualnego charakteru. Odwiedzający je e-turyści mogą nie tylko podziwiać pubowe wnętrza, ale też skorzystać z audioprzewodnika, a nawet… kupić pamiątki.

Aby wejść do wirtualnego pubu, wystarczy zeskanować kod QR, który znajdziemy w poszczególnych lokalach. W ten sposób, ciesząc się ulubionym napojem w sercu Irlandii, może przy okazji poznać legendy i ciekawostki związane z odwiedzanym miejscem. Pierwszym pubem, który zdigitalizowano, jest słynny Toners Pub (139 Baggot Street Lower), założony w Dublinie w 1734 roku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AR pomaga chronić zabytkowe puby

Twórcy irlandzkiego muzeum pubów wykorzystali technologię AR (ang. augmented reality, pol. rozszerzona rzeczywistość), a każdy przedmiot, który znajdziemy w pubie, zamienili w trójwymiarowy model, który można oglądać w perspektywie 360 stopni. Do odwiedzenia wirtualnych pubów potrzebny jest jedynie dostęp do telefonu komórkowego, a całe doświadczenie dostępne jest dosłownie na wyciągniecie ręki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cel akcji Heinekena jest jeden: uchronić zabytkowe puby przed zniszczeniem i zapomnieniem, a tym samym zachować je dla kolejnych pokoleń. Dzięki połączeniu tradycji i nowoczesności, wiele wyjątkowych miejsc w Irlandii (a później może również w innych częściach świata) ma szansę na stałe zapisać się w historii. Za AR-ową część projektu odpowiada polska firma Lens That.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: www.heineken.com

PS Lodówka dla graczy? Heineken chce chłodzić nie tylko komputery, ale i… piwo

Heineken wychodzi naprzeciw graczom i przedstawia nowinkę technologiczną, która może się im spodobać. Chodzi o komputer, który pełni także rolę lodówki.

PS2 Buty zamiast piwa. Akcja marki ASICS w londyńskim barze

W związku z Dry January (pol. „trzeźwym styczniem”) firma ASICS zachęca londyńczyków do aktywności fizycznej zamiast picia alkoholu. W jednym z lokali rozdaje przy barze markowe buty biegowe.