…przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych źródeł wzrostu biznesu.
Zespół Commerce powstaje w ramach agencji marketingu efektywnościowego Performics. Jego zadaniem jest wspieranie marketerów oraz klientów agencji Publicis Media (Starcom, Zenith, Blue 449, Spark Foundry, Performics, LiquidThread) w rozwijaniu kompetencji commerce, zarówno na poziomie strategicznym, jak i aktywacyjnym, rozwijanie ekspertyzy w obszarze commerce w Publicis Media oraz tworzenie rozwiązań i produktów będących źródłem wzrostu biznesu klientów. Na czele zespołu stanął Paweł Wojciechowski, który objął stanowisko Commerce Directora.
Zobacz również
– W Publicis Media wierzymy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce zakupowej konsumentów. Powołanie zespołu Commerce jest kolejnym, niezwykle ważnym strategicznie krokiem w realizacji naszego Manifestu. Commerce tworzy most pomiędzy marką, a konsumentem w miejscu które jest najbliżej decyzji zakupowej. E-shop, czy marketplace stają się dziś nie tylko miejscem transakcji, ale również medium w którym marka buduje swój wizerunek i wiarygodność. W świecie omnichannel transakcja wychodzi poza prosty proces zakupowy i przebiega wielowymiarowo. Tym samym mówienie o aktywnościach online w oderwaniu od offline, czy o samym „e-commerce”, ma coraz mniejszy sens. Dlatego stawiamy na „commerce” – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Media Polska
Kluczowymi obszarami działalności zespołu Commerce będą:
- konsulting strategiczny – wsparcie klientów w zrozumieniu, analizie zachowań i potrzeb konsumentów, budowaniu planów działań wykraczających poza standardowy mix mediów, dostarczanie insightów i kierunków do szybkiego i efektywnego wzrostu biznesu
- uzupełnienie planowania mediów – wykorzystanie pełnego spektrum punktów styku z marką, włącznie z inwestycjami w powierzchnie własne retailerów lub kierowanie ruchu do e-sklepów, tworzenie modeli partnerskich i synchronizację z działaniami promocyjnymi marki
- tworzenie contentu, jego odpowiednią prezentację i dystrybucję – zarządzanie wizerunkiem i spójnością marki w commerce, aby najlepiej realizować cele sprzedażowe i budować doświadczenie konsumenta – od projektów i aktywacji promocyjnych, przez landing pages, wyniki wyszukiwania on site po budowanie baz recenzji i rekomendacji
W realizacji poszczególnych projektów zespół Commerce będzie korzystał ze wsparcia i kompetencji ekspertów ze specjalistycznych agencji i departamentów Publicis Media: LiquidThread (content, digital, kreacja) oraz Data, Technology & Innovation/Analytics & Insight. W części przedsięwzięć dział Commerce zamierza współpracować z agencją Saatchi&Saatchi IS, realizującą globalne projekty w ramach struktury Publicis Communication.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Paweł Wojciechowski dołączył do Publicis Media w 2014 roku. Przed objęciem kierownictwa działu Commerce w Performics pracował jako Business Director i odpowiadał za zapewnienie najwyższej jakości działań z zakresu performance marketingu dla klientów agencji (m.in. Frisco.pl, W.Kruk, BRW, OBI, Getin Bank, Vistula) oraz rozwijanie kompetencji w zakresie e-commerce. Z branżą digital jest związany od 17 lat. Wcześniej związany był m.in. z Interia.pl, gdzie współtworzył dział e-commerce, z siecią reklamy efektywnościowej Novem oraz Weltbild Polska, gdzie był dyrektorem marketingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing