Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange wydały w tym roku poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”. Pierwszy raz zaprezentowano go podczas konferencji zorganizowanej 8 lipca 2024 przez Parlamentarny Zespół Praw Dziecka i UODO.
Pierwotny poradnik opisuje, jakiej ochronie podlega wizerunek, jak poprawnie skonstruować zgodę na jego rozpowszechnianie i obala najpopularniejsze „mity” z tym związane. Zawiera także listę potencjalnych ryzyk, które wiążą się z publikowaniem wizerunku dzieci w internecie, wyjaśnia pojęcia typu sharenting czy troll parenting. Posiada także listę pytań, które warto sobie zadać przed udostępnianiem treści z udziałem dzieci online oraz inspiracje do poszukiwania bezpiecznych dla dzieci rozwiązań.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Nowe poradniki od UODO i Fundacji Orange
Idąc za ciosem, opublikowano kolejne poradniki, które zadedykowano konkretnym podmiotom: klubom sportowym, organizacjom pozarządowym, placówkom oświatowym.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Materiały do pobrania znajdują się na stronie internetowej UODO.
źródło: UODO, opracowanie: Agata Drynko
PS Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]
Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”, który może wesprzeć placówki, organizacje i wszystkich dorosłych w dbaniu o lepszą ochronę dzieci w erze cyfrowej.