Zadaniem zespołu GPT Lab jest analiza sposobów bezpiecznego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w działaniach PZU oraz testowanie pierwszych pilotażowych projektów opartych o wspomnianą technologię.
Generatywna sztuczna inteligencja (GSI), w tym jej pierwszy powszechnie znany przedstawiciel – ChatGPT, to technologia pozwalająca m.in. na tworzenie kontekstowych, spójnych odpowiedzi na różne pytania i zgłoszenia. Na podstawie przesłanych wcześniej danych generatywna sztuczna inteligencja jest w stanie m.in. podsumowywać treści, analizować dostarczone materiały, odpowiadać na pytania czy wspierać użytkowników jako wirtualny asystent.
Zobacz również
PZU ma doświadczenie w testowaniu i wdrażaniu najnowszych technologii, zatem również w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji będzie budować niezbędne kompetencje i testować możliwości wykorzystywania tego typu algorytmów w bieżącej działalności. W tym celu ubezpieczyciel stworzył zespół GPT Lab, którego głównym zadaniem jest zbieranie, analizowanie i opracowywanie pomysłów na wykorzystanie potencjału generatywnej sztucznej inteligencji, przygotowanie bezpiecznych sposobów jej testowania oraz realizacja pierwszych pilotaży rozwiązań opartych na tej technologii.
– Podczas pierwszych wewnętrznych warsztatów z udziałem przedstawicieli biznesu i IT wypracowaliśmy wiele pomysłów na wykorzystanie potencjału algorytmów generatywnej sztucznej inteligencji w PZU. Z jednej strony GSI miałaby poprawić doświadczenia naszych klientów, a z drugiej – usprawnić naszą codzienną pracę – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji w Grupie PZU.
Pierwszym krokiem jest określenie bezpiecznego sposobu testowania tak innowacyjnych rozwiązań. Zadania zespołu GPT Lab będą realizowane w ramach stworzonych dla PZU, wydzielonych zasobów chmurowych wiodącego dostawcy rozwiązań tego typu. Istotne będą także odpowiedni dobór tematów i zapewnienie stałej kontroli człowieka nad wynikami działania sztucznej inteligencji. Dzięki takiemu podejściu PZU będzie realizować pierwsze eksperymenty z technologią w sposób bezpieczny, wiarygodny i z zapewnieniem najwyższych standardów regulacyjnych i etycznych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Technologie sztucznej inteligencji oprócz oczywistych szans niosą ze sobą także wielkie wyzwania związane m.in. z jakością ich działania, wiarygodnością czy bezpieczeństwem przechowywania danych. Ten temat jest dla nas, jako zaufanej instytucji finansowej, szczególnie istotny, dlatego jednym z kluczowych zadań zespołu jest przygotowanie zasad bezpiecznego testowania rozwiązań generatywnej sztucznej inteligencji. W tym wypadku przyjmujemy strategię małych kroków. Rozpoczniemy od tematów relatywnie małych, przechodząc z czasem do bardziej złożonych zagadnień – dodaje Tomasz Żelski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PZU gotowe na wdrażanie kolejnych technologii
Jako lider transformacji technologicznej w sektorze ubezpieczeń PZU stosuje mechanizmy pozwalające testować i weryfikować nowe technologie. Wsparciem strategicznego procesu budowania relacji z klientami PZU opartego na nowym podejściu jest wykorzystanie narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji, big data i rozwiązaniach mobilnych, które przyczynią się do budowy trwałej przewagi technologicznej w zakresie zintegrowanej obsługi klienta. Stale rozwijanym rozwiązaniem jest również chmura prywatna, dzięki której optymalizacji i automatyzacji podlega infrastruktura technologiczna, którą dysponuje PZU.
– W aktualnej strategii zapisaliśmy, że będziemy coraz szerzej wykorzystywać sztuczną inteligencję i już teraz regularnie zwiększamy liczbę procesów, w których jej codziennie używamy. Nie mogliśmy zatem pominąć obiecującej technologii jaką jest generatywna sztuczna inteligencja, a prace w ramach GPT Lab pozwolą nam ją bliżej poznać i przygotować do ewentualnego wykorzystania w praktyce – mówi Marcin Góral, dyrektor zarządzający ds. strategii Grupy PZU.
GPT Lab jest naturalnym uzupełnieniem działającego od dawna w strukturze PZU dedykowanego zespołu AI pod nazwą Fabryki Sztucznej Inteligencji (FSI), w którym specjaliści wykorzystują najnowsze osiągnięcia z zakresu AI i uczenia maszynowego do analizy terabajtów danych dostępnych w PZU. Kolejnym zespołem związanym z wykorzystaniem potencjału sztucznej inteligencji jest Laboratorium Innowacji, skupiony na ułatwianiu współpracy PZU ze startupami i innymi innowacyjnymi firmami technologicznymi w ramach programu PZU Ready for Startups. Oba zespoły mają za sobą przeprowadzone z sukcesem wdrożenia najnowszych technologii wspierających procesy biznesowe ubezpieczyciela.
– Podczas sześciu lat działania Laboratorium Innowacji przeanalizowaliśmy blisko 6000 potencjalnych innowacji, z których ostatecznie przetestowaliśmy ponad 60 rozwiązań i wdrożyliśmy ponad 40 z nich. Nowe technologie to przyszłość. Ich umiejętne przysposobienie może tworzyć dużą wartość dla organizacji, w szczególności o takiej skali działania jak Grupy PZU – podkreśla Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji w Grupie PZU.
PS Iga Świątek ponownie w kampanii PZU Wojażer
PZU wystartował z kampanią promującą ubezpieczenie podróżne PZU Wojażer. Jej celem jest zachęcanie osób planujących wakacyjne wyjazdy do zadbania o siebie i swoich bliskich poprzez zakup ubezpieczenia. Bohaterką komunikacji ponownie została tenisistka Iga Świątek.
PS 2 Artystyczne kody QR – nowy trend w świecie AI
Entuzjaści sztucznej inteligencji dali się ponieść nowemu trendowi – zajęli się generowaniem artystycznych kodów QR, które wyglądają jak małe dzieła sztuki. Oczywiście takie kody są cały czas funkcjonale i przenoszą użytkowników na konkretne strony internetowe. Jak je zrobić?