Rajdowcy już od roku wygrywają z rakiem

80 odcinków specjalnych, prawie 1000 km prób sportowych i 2500 km dróg dojazdowych… Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową i zawodnicy Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw już ponad rok walczą o poprawę diagnostyki choroby nowotworowej u dzieci.
O autorze
2 min czytania 2019-10-11

Wszystko rozpoczęło się w 2018 roku podczas Rajdu Rzeszowskiego, kiedy to po raz pierwszy na odcinki specjalne wyjechał samochód w barwach kampanii społecznej „Wyprzedzamy nowotwór”. Od tamtej pory fundacja.net konsekwentnie prowadzi akcję pojawiając się podczas każdej rundy Motul HRSMP. Nie inaczej było w miniony weekend.  Podczas  53. Rajdu Dolnośląskiego, który był szóstą i zarazem ostatnią tegoroczną rundą Motul HRSMP, w ramach akcji ponownie pojechała fundacyjna załoga Wojtek Sroczyński / Emilia Kotarska oraz wszyscy zawodnicy historycznych rajdówek. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę na problem zbyt późnego wykrywania nowotworów u dzieci i podkreślić, że czas reakcji jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o efektach leczenia. Podobnie jak w rajdach, gdzie o sukcesie często decydują przecież ułamki sekund.

Aby w mgnieniu oka podejmować właściwe decyzje potrzeba świetnie przygotowanego auta, zgranego i doświadczonego zespołu oraz profesjonalnego serwisu. To wszystko procentuje, o czym przekonała się załoga Ford Rally Team Poland, która wygrała wygrała tegoroczny Rajd Dolnośląski w cyklu Motul HRSMP.

– Rajd był wyjątkowo długi i wymagający. W takich warunkach  jeszcze nie rywalizowaliśmy. Od początku byliśmy optymistycznie nastawieni, ale nie liczyliśmy na aż tak dobry wynik. Tym bardziej jestem mega szczęśliwy! – mówi kierowca Forda Sierry Cosworth, Marcin Grzelewski.

Zwycięzca rajdu, od samego początku, bardzo aktywnie wspiera kampanię „Wyprzedzamy nowotwór” – Jestem kierowcą rajdowym, ale przede wszystkim jestem tatą dwójki maluchów. Dlatego bliskie mi są wszystkie tematy związane ze zdrowiem dzieci. Było więc oczywiste, ze akcję będę mocno wspierał. Super, że mogliśmy połączyć naszą ekstremalną pasję z tak ważną kampanią społeczną.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „Wyprzedzamy nowotwór” pojawiała się w tym roku nie tylko na trasach Motul HRSMP. Naklejkę akcji można było zobaczyć podczas 3. Rajdu Memoriał im. Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza na samochodach Krzysztofa Hołowczyca, Piotra Feteli i Zbyszka Kotarby. Kotarba i jego Elefant Rally Team pamiętali o akcji także podczas występu na Rajdzie Barum w Czechach, a załoga Solidexpert Team wspierała fundację podczas Grand Prix Pojazdów Zabytkowych.

Krzysztof Hołowczyc, podczas Rajdu Polski, kiedy to wyprzedzał nowotwór w swoim legendarnym Subaru Impreza, powiedział – Zawsze chętnie łączymy sport z dobroczynnością, więc gdy dostaliśmy propozycję wsparcia kampanii nie wahaliśmy się ani chwili. Jeśli rzeczywiście z diagnostyką nowotworów u dzieci jest tak źle, to każda taka akcja jest na wagę złota.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

A z diagnostyką choroby nowotworowej u dzieci niestety nie jest dobrze. Podkreśla to Emilia Kotarska, członek zarządu Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową – W Polsce rozpoznanie niektórych typów nowotworów u dzieci wciąż jest stawiane najczęściej w zaawansowanych stadiach klinicznych, a nowotwory stanowią – po wypadkach, urazach i zatruciach – drugą przyczynę śmierci maluchów. Dlatego też uznaliśmy, że należy nagłośnić problem. Nie możemy nie zauważać pierwszych niepokojących symptomów. Spostrzegawczość rodzica oraz wnikliwość i skrupulatność lekarza pierwszego kontaktu są tutaj decydujące.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fundacja.net od ponad roku intensywnie pracuje nad zwiększaniem świadomości i pogłębianiem wiedzy, zarówno rodziców, jak i lekarzy. Na stronie internetowej fundacji rodzice przeczytają o niepokojących objawach, a lekarze mogą skorzystać z bezpłatnych szkoleń umieszczonych na Medycznej Platformie Edukacyjnej.

 – Ogromnie ważne jest, aby nasz komunikat dotarł do jak najszerszego grona odbiorców. Im więcej osób usłyszy o problemie, tym jest większa szansa na realną poprawę sytuacji. Dlatego też bardzo się cieszę, że zawodnicy rajdowi sami, z własnej inicjatywy, promują kampanię podczas innych imprez sportowych – mówi Emilia Kotarska.

Tegoroczny rajdowy plan został wykonany w stu procentach, ale pamiętajmy, że to tylko jeden z elementów kampanii. Akcja „Wyprzedzamy nowotwór” cały czas trwa, a Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową już niedługo przedstawi nowe pomysły na zwiększanie świadomości i poprawę sytuacji małych pacjentów.