Ranking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą całościowej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, oceny jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji jako pracodawcy. W ciągu roku zbieramy dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na naszym rynku.
W tym roku przedstawiamy zestawienie TOP 10 najsilniejszych marek oraz TOP Improvers – listę firm, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Zobacz również
W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,2 p.p., znalazł się E. Wedel. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka oraz Biedronka.
Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Action, Erli, Revolut. Poza podium – Dealz i Blik, zaś dalsze miejsca zajęły PayPo, Kia oraz Vinted. Na dwóch ostatnich pozycjach w TOP 10 uplasowały się Dino i Fiat (ex aequo), a także Google Pay i Aldi (także ex aequo).
Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Jednak zestawienie Top Improvers pokazuje, że marketerzy mają za sobą trudny rok. Nikt nie osiągnął spektakularnego sukcesu, a wiele marek odnotowało duże spadki – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zdjęcie główne: materiały prasowe Inquiry
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: materiały prasowe Inquiry
Źródło: materiały prasowe Inquiry
PS Raport Brand Finance Global 500: Apple najbardziej wartościową marką na świecie
Znaczący wzrost wartości marki Apple, spadek znaczenia Tesli, przywództwo marki NVIDIA w sektorze AI i Deutsche Telkom z mianem najsilniejszej marki telekomunikacyjnej świata to najważniejsze wnioski płynące z raportu Brand Finance Global 500 2024.
PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne
Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.