Olga Smile dziennikarka kulinarna, PR-owiec, autorka 5 książek kucharskich, prowadzi od 6 lat autorskiego bloga www.OlgaSmile.com. Specjalizuje się w fotografii kulinarnej na potrzeby wydawnictw, prasy, Internetu oraz współpracuje z agencjami reklamowymi. Jej wyczucie smaku i umiejętność komponowania potraw sprawiły, że stworzyła silną markę wokół której zgromadziła olbrzymie grono stałych i zaangażowanych czytelników. Z pasją przystępuje do nowych wyzwań i angażuje się w projekty kulinarne. Uśmiecha się przez większość życia wierząc, że uśmiech łagodzi obyczaje i sprawia, że życie staje się łatwiejsze, w końcu jak sama mówi „nazwisko zobowiązuje.”
Z raportu można dowiedzieć się, którzy blogerzy kulinarni:
Zobacz również
- prowadzą autorskie programy kulinarne telewizyjne lub radiowe,
- cyklicznie publikują w magazynach, prasie i serwisach internetowych,
- współpracują z prasą, publikując zdjęcia potraw i przepisy w druku lub serwisach internetowych,
- przeprowadzili efektywnie największe konkursy internetowe w kulinariach,
- wykonują odpłatne zdjęcia na zlecenia oraz stylizacje dań w ramach wykonywanych sesji fotograficznych,
- prowadzą warsztaty kulinarne,
- publikują filmy na Youtube,
- mają fan page na Facebooku powyżej 3000 fanów,
- przygotowały własne aplikacje mobilne,
- poszerzyły swoją działalność o usługi cateringowe,
Najpopularniejszymi blogami kulinarnymi są: Kwestia Smaku, Kotlet.tv, Moje Wypieki, Pozytywna Kuchnia i blog Olgi Smile. Blogosferę kulinarną zdominowały kobiety. Jednak na YouTube najpopularniejszy kanał prowadzi mężczyzna.
– Fakt, że Polacy szukają przepisów w sieci wykorzystują blogerzy. Jedni tworzą własne aplikacje mobilne z przepisami, inni uruchamiają kanały wideo na YouTube – podkreśla Rafał Krzyżański z Listonic. Najpopularniejszymi kanałami wideo są: Kocham Gotować (ponad 55 tys. widzów), Kotlet.tv (ponad 14 tys. widzów) i Pozytywna Kuchnia (ponad 6 tys. widzów). Blogi kulinarne to także interakcja z fanami, między innymi na profilach serwisu Facebook. Największą ilością fanów cieszy się Fan Page Kwestii Smaków – ponad 83 tysiące, następnie Moje Wypieki – ponad 62 tysiące i Kocham Gotować – ponad 49 tys. fanów.
Blogerzy kulinarni nie tylko gotują i publikują przepisy. – Raport ukazuje blogerów kulinarnych jako kreatywne i otwarte osoby, działające na wielu płaszczyznach – chwali Olga Smile, blogerka kulinarna i autorka raportu. Publikacja została podzielona na kilkanaście działów, w każdym przedstawione zostały sylwetki blogerek publikujących przepisy w prasie, współpracujących z telewizjami czy piszących książki kucharskie. Jedni sprzedają zdjęcia potraw czy robią sesje na zlecenie, drudzy prowadzą firmy cateringowe, jeszcze inni organizują konkursy i warsztaty.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
O wszystkich można przeczytać w raporcie autorstwa Olgi Smile i Listonic.
Słuchaj podcastu NowyMarketing