Blogosfera to ważny i duży obszar internetu. Raport B(V)log Power nie tylko pokazuje liczbowo skalę tego zjawiska, ale i siłę jego wpływu na internautów w Polsce. Ostatnia część raportu poświęcona została temu, jak przez internautów postrzegani są obecnie blogerzy i vlogerzy.
Badanie wpływowości blogerów i vlogerów B(v)log Power zrealizowane zostało na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów (PSBV). Jest ono najszerszym i najbardziej kompleksowym badaniem dotyczącym blogo- i vlogosfery przeprowadzonym dotąd w Polsce. Do projektu zaproszono aż pięciu partnerów. Mobile Institute zrealizowało badanie deklaratywne, w którym łącznie zebrano ponad 2,5 tys. opinii, a wybrane blogi i vlogi poddane zostały monitoringowi i analizie realizowanej przez firmy NewsPoint, Sotrender i Brand24. W badaniu analizowano odpowiedzi trzech grup respondentów – statystycznych internautów, internautów deklarujących, że czytają blogi i oglądają vlogi oraz stałych odbiorców blogów i vlogów (czytelników konkretnych blogów, subskrybentów konkretnych kanałów na YouTube).
Zobacz również
Najważniejsze wnioski z badania to:
- Zasięg b(v)logosfery to już prawie 11 mln internautów. Regularnie treści na blogach i vlogach konsumuje 8,5 mln internautów.
- Ponad 70% internautów wskazało, że żałowałoby, gdyby b(v)logosfera znikła z internetu.
- 25% internautów traktuje blogi i vlogi jako pełnoprawne i zaufane źródło informacji zakupowej. Aż 33% internautów czytających blogi lub oglądających vlogi wskazało, że pod wpływem informacji zamieszczonych na blogu/vlogu kupiło konkretny produkt. 32% z nich pod wpływem kontaktu z blogiem/ vlogiem zrezygnowało z zakupu konkretnego produktu. W przypadku stałych odbiorców blogów i vlogów wskazania te są jeszcze wyższe i wynoszą odpowiednio 53% i 52%.
- Dla stałych odbiorców blogów i vlogów blogi i vlogi są pierwszym źródłem informacji o produktach (wyżej nawet niż opinie rodziny i znajomych).
- Internauci w wyniku kontaktu z treściami na b(v)logu wykonują średnio 3 aktywności, między innymi poszukują dodatkowych informacji o marce, bądź zaczynają interesować się poruszonym tematem.
Raport B(v)log Power dostępny jest za darmo na stronie Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów (PSBV).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell