Przedsiębiorcy coraz częściej podejmują inicjatywy o charakterze prospołecznym. Jak wynika z raportu „100 polskich, „dobrych praktyk” z obszaru CSR/ESG, które mogą Cię zainspirować do działania”, aktywność biznesu w 2021 r. skupiała się nie tylko w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu – wiele firm podjęło działania w ramach ESG. Czym jest ESG i dlaczego jest istotne dla przedsiębiorców?
Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie firm dobrowolną działalnością na rzecz społeczeństwa i środowiska. Po pierwszym roku pandemii, kiedy aktywności te nakierowane były w dużej mierze na pomoc podmiotom i grupom osób w nawiązaniu do COVID-19, w 2021 r. zauważalne jest zdecydowane przekierowanie uwagi na tematy bardziej aktualne.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Jak pokazuje raport „100 polskich, „dobrych praktyk” z obszaru CSR/ESG, które mogą Cię zainspirować do działania”, ponad połowa działań (54%) realizowanych przez firmy dotyczyła tematów społecznych, jednak widoczny jest znaczny wzrost liczby podejmowanych inicjatyw na rzecz ekologii.
Pozytywnym trendem jest realizacja przez coraz większy odsetek przedsiębiorstw (blisko 60% badanych) działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w przyjętej strategii CSR. Coraz powszechniejszy staje się również wolontariat pracowniczy – wg raportu, niemal połowa (46%) ze 100 przebadanych firm umożliwiała swoim pracownikom zaangażowanie się w tę formę pomocy.
Wiele z podejmowanych przez firmy inicjatyw prospołecznych wykracza poza standardowe rozumienie obszaru CSR – dziś coraz częściej spotykamy się z szerszym zagadnieniem ESG (Environmental, Social and Governance). ESG obejmuje działania środowiskowe, społeczne i te, związane z ładem korporacyjnym.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Przedstawiona przez Unię Europejską w kwietniu 2021 r. dyrektywa CSRD zakłada od 2025r. konieczność raportowania przez przedsiębiorców realizowanych zagadnień dotyczących ESG. Wg autorów raportu, firmy już teraz przygotowują się do tego obowiązku i wdrażają odpowiednie wymogi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedną z idei raportu było sprawdzenie w jaki sposób polskie przedsiębiorstwa dostosowują się do dyrektywy CSRD ogłoszonej przez Unię Europejską. Przedstawiliśmy przykłady działań największych organizacji, jak również tych mniejszych, dla których konieczność raportowania działań ESG jest nowością, a od roku 2025 dla wielu będzie obowiązkiem – mówi Tomasz Smorgowicz, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Studio 102.