32 branże i 524 sklepy internetowe pod lupą specjalistów
Analiza, którą przeprowadzili eksperci Elephate – agencji SEO i content marketingowej, z wykorzystaniem danych od firmy Senuto, obejmuje aż 32 branże e-commerce oraz 524 sklepy internetowe. Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój biznes przy pomocy blogowania.
W ramach badania eksperci Elephate chcieli nie tylko zidentyfikować liderów w obszarze content marketingu, ale również dostarczyć wszystkim prowadzącym blogi w platformach e-commerce możliwość porównania swoich wyników z konkurencją. Opublikowany ranking stanowi kontynuację raportu z listopada ubiegłego roku.
Zobacz również
NMInsights: Top blogów w e-commerce 2023 (ruch organiczny) >>>
Raport „Ranking blogów w e-commerce” 2024 to rezultat długotrwałej pracy oraz zaangażowania specjalistów, którzy starannie przeanalizowali strategie i działania contentowe podejmowane przez marki w niemal wszystkich branżach e-commerce.
– Jesteśmy dumni z efektów naszych analiz prezentowanych w tym raporcie. Dzięki wysokiej jakości danym od Senuto oraz wiedzy i doświadczeniu ekspertów Elephate mogliśmy dokładnie przeanalizować szeroki rynek e-commerce i wskazać te marki, które osiągają najwięcej ruchu organicznego za pomocą blogów. Poprzez nasz raport dostarczamy rzetelnej wiedzy dla niemal wszystkich branż e-handlu oraz pokazujemy strategie, które przyniosły firmom inwestującym w content marketing i SEO mierzalny wzrost, a tym samym pozwoliły im osiągnąć przewagę konkurencyjną – mówi Wojciech Mazur, CEO w Elephate.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Czego można dowiedzieć się z raportu
Publikacja zawiera najświeższe dane i statystyki, które pozwalają lepiej zrozumieć trendy i wyzwania w e-commerce. Wskazują one kierunek, jak podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z analizy dowiesz się:
- które sklepy internetowe prowadzą najpopularniejsze blogi i zdobywają dzięki nim najwięcej ruchu organicznego,
- w których branżach e-commerce tworzonych jest najwięcej treści,
- jaki jest przeciętny ruch organiczny artykułów w poszczególnych branżach e-commerce,
- ile artykułów na blogach nie generuje żadnego ruchu organicznego,
- w których branżach e-commerce content cieszy się największym zainteresowaniem odbiorców.
Ponadto opracowanie zawiera porady doświadczonych specjalistów, w tym także eksperckie wnioski liderów e-commerce, którzy dzielą się swoimi strategiami i najlepszymi praktykami w obszarze content marketingu i SEO, wpływającymi na wzrost sprzedaży. Oferuje porównanie z konkurencją oraz konkretne wskazówki, jak poprawić widoczność swojego sklepu online. Prezentuje zestawienie wyników w obszarze wielu branż i podpowiedzi, jakie kroki warto podjąć, aby osiągnąć sukces w zakresie blogowania,
Najciekawsze wnioski z analizy blogów w e-commerce
Według raportu opracowanego przez agencję Elephate największy ruch organiczny na blogach generuje branża zdrowotna. To tego rodzaju treści użytkownicy „konsumują” najczęściej, dlatego prowadząc biznes w tej specjalizacji, szczególnie warto realizować działania blogowe. Najpopularniejsze blogi e-commerce w Polsce według ruchu organicznego to: DOZ, wApteka oraz Morele.
Największy udział organicznego ruchu na blogu względem całego serwisu zanotowała branża zwierzęca. Jednocześnie w tej kategorii zauważono niski udział artykułów bez ruchu organicznego, co świadczy o tym, że ta tematyka cieszy się dużym zainteresowaniem czytelników, a treści są wysokiej jakości.
Blogi z największą liczbą fraz kluczowych w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania nie zawsze generują najwyższy ruch organiczny, ponieważ duże znaczenie ma popularność pozycjonowanych wyrażeń. Na blogach poddanych analizie średni udział artykułów z zerowym ruchem organicznym wynosi prawie 7%. To odsetek publikacji, które nie generują zainteresowania użytkowników, są niskiej jakości, lub nie są właściwie zoptymalizowane pod SEO.
Zdrowie, zwierzęta, rośliny, medycyna oraz kosmetyki i uroda to branże, w których przeciętny ruch organiczny jednego artykułu jest najwyższy. Dokładnie te same kategorie potrzebują najmniejszej liczby publikacji, aby osiągnąć 10 tysięcy odsłon. Są to więc rynki, na których działania contentowe należy potraktować jako must-have strategii marketingowej.
NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.