Wyniki badania przedstawione w raporcie wskazują, że skuteczność działań sprzedażowych na Facebooku w odniesieniu do produktów odzieżowych może być bardzo duża. Wpisy na Facebooku publikowane przez producentów odzieży są dla użytkowników Facebooka wiarygodnym źródłem rekomendacji i sugestii powodujących często różne aktywności. Ponad 7% fanów stron marek fashion deklaruje, że zdarzyło im się kupić jakiś produkt pod wpływem wpisu w serwisie.
Zobacz również
– Facebook to nie tylko przestrzeń działań wizerunkowych – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong – To także efektywne narzędzie sprzedażowe. Oczywiście osiągnięcie sensownych rezultatów wymaga zbudowania odpowiedniego zasięgu. Na Facebooku to jednak dużo łatwiejsze niż w innych mediach.
Prawie połowa uczestników badania deklaruje, że pod wpływem wpisu opublikowanego przez firmę na Facebooku odwiedziła stronę internetową marki odzieżowej. Co setny deklaruje, że świadomie poleca opisywane w serwisie produkty znajomym.
– Czy Facebook sprzedaje? Na to pytanie stara się odpowiedzieć wielu marketerów. Jeśli spojrzeć na to, co cieszy się dużym powodzeniem na stronach marek odzieżowych można zobaczyć, że umiejętna komunikacja z potencjalnym klientem prowadzi go do drzwi sklepu – komentuje Oskar Berezowski z CheeseCat.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Biorąc pod uwagę fakt, że kategoria e-commerce i marek odzieżowych widnieje wśród tematów generujących największe interakcje w mediach społecznościowych, a ponad 60% ludzi ufa rekomendacjom znajomych, możemy stwierdzić, że social media coraz częściej mają znaczący wpływ na nasze decyzje zakupowe. Istotnym faktem jest również coraz większa popularność narzędzi społecznościowych opierających się na ‘visual content’ (Pinterest, Instagram) – dodaje Katarzyna Orzechowska z Socjomania.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport „Social Media Fashion” jest dostępny bezpłatnie na stronie SocialMediaFashion.pl. Jest wynikiem projektu, którego celem było określenie stosunku klientów do aktywności marek odzieżowych w mediach społecznościowych oraz tego, jak branża wykorzystuje nowe narzędzia do skutecznego dotarcia i komunikacji z klientem. Badanie było zrealizowane dla agencji social mediowej Think Kong przez Agencję Badań i Opinii SW Research w dniach 27-31 sierpnia 2012 r. na próbie 884 użytkowników Internetu posiadających profil w serwisie Facebook.com, w tym 501 deklarujących, że polubili w serwisie strony marek fashion.
Patronat nad projektem objął Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Patronem medialnym raportu „Social Media Fashion” jest Fashionbusiness.pl.