Raport „USP Zdrowie – Style Zdrowia Polek i Polaków” stanowi kontynuację działań USP Zdrowie skupionych wokół produktów, projektów i rozwiązań, pozwalających jak najlepiej dbać o zdrowie i dobre samopoczucie. Wyniki badania opublikowane w najnowszym raporcie nie tylko pokazują różnice w postawach zdrowotnych kobiet i mężczyzn, lecz także wyłaniają specyficzną rolę społeczną – tzw. Rodzinnego Ambasadora Zdrowia. Nowy raport „USP Zdrowie – Style Zdrowia Polek i Polaków” wsparli eksperci – dr n. med. Piotr Gryglas, socjolog zdrowia dr Tomasz Sobierajski oraz psycholog Maria Rotkiel.
„Najnowszy raport USP Zdrowie – Style Zdrowia Polek i Polaków pozwala nam spojrzeć na zdrowie z nowej, bardziej szczegółowej perspektywy. Intencją jego publikacji jest zainspirowanie Polaków do głębszej refleksji nad zdrowiem.” – mówi Robert Jurgawka dyrektor ds. Organizacji i Komunikacji.
Zobacz również
Zgodnie z wynikiem badania, Rodzinny Ambasador Zdrowia to osoba częściej i głębiej interesująca się zagadnieniami związanymi ze zdrowiem, do której w razie choroby lub po porady zdrowotne zwraca się jej najbliższe otoczenie. Dla 74% Polek i Polaków taką osobą jest kobieta (najczęściej mama, żona lub partnerka). Jednocześnie tylko 13% kobiet postrzega swoich partnerów jako Rodzinnych Ambasadorów Zdrowia. Jak wskazuje raport: „Definicja zdrowia różni się między kobietami i mężczyznami. Kobiety silniej wiążą je z wymiarem fizycznym. Dużo częściej niż u mężczyzn wskazują one jako oznakę zdrowia brak przewlekłych chorób. Mężczyźni natomiast w większym stopniu wiążą zdrowie z jego wymiarem psychicznym i dobrym samopoczuciem”.
W badaniu USP Zdrowie – „Style Zdrowia Polek i Polaków” wzięła udział ogólnopolska próba ponad 2000 osób w wieku od 16 do 80 lat, reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu oraz wielkości miejsca zamieszkania.
Firma USP Zdrowie prowadzi także stronę, na której można wykonać test i sprawdzić swój indywidualny Styl Zdrowia oraz skorzystać z wielu przydatnych dla zdrowia porad.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing