TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport WARC’s Health of Creativity: Jak kreatywność wpływa na efektywność

Raport WARC’s Health of Creativity: Jak kreatywność wpływa na efektywność
WARC opublikował raport „The Health of Creativity", który powstał na podstawie wyników najważniejszych regionalnych i globalnych konkursów za kreatywność i skuteczność. Korzystając z danych pochodzących z lat 2015–2022, WARC ocenił, jak często praca twórcza przekłada się również na skuteczność.
O autorze
2 min czytania 2024-01-31

W raporcie pokazano, jak kreatywne pomysły wpływają na efektywność kampanii. Autorzy raportu celowo używają w nim słowa „pomysł” zamiast „kampania”, ponieważ przyjęli, że w ramach jednego pomysłu mogło powstać wiele akcji marketingowych.

– Od czasu opublikowania w 2021 r. poprzedniego wydania raportu, przeprowadzono wiele badań potwierdzających, w jaki sposób kreatywność zwiększa efektywność, dlatego chcieliśmy sprawdzić, czy status efektywności liczby kreatywnie nagradzanych kampanii uległ zmianie – mówi Amy Rodgers, dyrektor ds. treści w WARC Creative.

Kreatywność zwiększa efektywność

Zgodnie z raportem, w ciągu ostatnich kilku lat, liczba pomysłów wysoce kreatywnych nagradzanych za skuteczność wzrosła z 39 proc. do 42 proc. Patrząc na cechy kampanii nagradzanych, zarówno za kreatywność, jak i skuteczność, wyciągnięto najważniejsze wnioski, jakimi są:

  • 20 proc. z przeanalizowanych kampanii kreatywnych nagrodzonych w latach 2015–2022, została następnie nagrodzona za skuteczność,
  • kiedy pomysły są wysoko nagradzane za kreatywność, uzyskanie nagrody za efektywność wzrastała z 20 proc. do 42 proc.,

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • najbardziej udane pomysły w zakresie kreatywności i efektywności koncentrują się na budowaniu wartości marki poprzez wykorzystanie telewizji (wysoce kreatywne i skuteczne pomysły mają ponad dwukrotnie większe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w telewizji niż za pośrednictwem jakiegokolwiek innego kanału),
  • w 40 proc. najbardziej kreatywnych kampanii wykorzystano emocje jako strategię twórczą,
  • w kategorii telekomunikacja i usługi użyteczności publicznej wystąpił najwyższy współczynnik konwersji na efektywność, a w kategorii handlu detalicznego – największa liczba wysoce kreatywnych i skutecznych pomysłów,
  • Burger King najczęściej nagradzana za kreatywność marka, ale Coca-Cola ma najwyższy współczynnik konwersji od kreatywności do efektywności, a prawie jedna trzecia jej kreatywnych pomysłów została nagrodzona również za skuteczność,

  • McDonald’s jest najczęściej nagradzaną marką w rankingach WARC za skuteczność, ale badanie „The Health of Creativity” pokazało, że kreatywność ma obecnie większy wkład w wyniki marketingowe.


120 najbardziej kreatywnych pomysłów

W raporcie wykazano aż 120 idei, które określono nie tylko jako kreatywne, ale również skuteczne. Każda z nich mogła obejmować więcej niż jedną kampanię oraz zdobyć więcej niż jedną nagrodę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Co to oznacza dla reklamodawców, agencji oraz właścicieli mediów?

W raporcie określono również, na co powinny zwrócić uwagę osoby „z branży”. Skupiono się przede wszystkim na reklamodawcach, agencjach oraz właścicieli mediów i tak:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • reklamodawcy powinni skupić się na budowaniu marki oraz sprzedaży w sposób zrównoważony, a dodatkowo spójny i kreatywny w dłuższej perspektywie,
  • agencje powinny skupić się na łączeniu kreatywności ze skutecznością, którą potwierdzą klienci, ponieważ takie działanie może doprowadzić do otrzymania branżowych nagród, co z kolei przyczyni się do zapewnienia ciągłości inwestycji,
  • właściciele mediów z kolei odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu reklamodawcom oraz agencjom przestrzeni do prezentowania kreacji, dlatego powinny proponować innowacyjne rozwiązania oraz kanały, które zachęcą do dużego zaangażowania odbiorców; wykazano, że najlepsze kampanie to takie, w których królują emocje, dlatego warto współpracować z reklamodawcami i agencjami, które podejmują tego rodzaju akcje.

Skróconą wersję raportu można pobrać tutaj. Pełny raport jest dostępny wyłącznie dla subskrybentów WARC.

PS Raport Digital 2024 Global Overview: Jaki był 2023 rok w Internecie i mediach społecznościowych

Czy liczba użytkowników Internetu wzrosła? W jakim celu korzystano z Internetu w 2023 roku? Z jakich aplikacji najczęściej korzystano? Kto jest „górą” – Instagram czy TikTok? Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem Digital 2024 Global Overview.

PS2 Raport State of Accessible Marketing 2024: Najlepsze kampanie inkluzywne

Raport State of Accessible Marketing przygotowywany przez dozanü innovations wskazuje najlepsze kampanie inkluzywne. W tym roku w raporcie pojawiły się kampanie Warner Bros. and Max związane z premierą „Barbie”, kask 5G od AT&T oraz Uniwersytetu Gallaudet, Dove, Victoria’s Secret oraz LEGO.