RE zamiast Reserved – w Rosji nowe sklepy zastępują dawne salony LPP

RE zamiast Reserved – w Rosji nowe sklepy zastępują dawne salony LPP
Sklepy należące kiedyś do LPP ponownie otwierają się na rynku rosyjskim. Nowy właściciel ma prawo do wyprzedania ubrań z oryginalnymi metkami, które pozostały w Rosji, jednak jest zobowiązany do zmiany nazw salonów.
O autorze
1 min czytania 2022-05-25

fot. Facebook.com/Maxim Levchenko

W minionym tygodniu LPP oficjalnie potwierdziło informacje o sprzedaży rosyjskiej spółki RE Trading OOO chińskiemu konsorcjum. W ten sposób polskie przedsiębiorstwo odzieżowe zakończyło swoją 20-letnią działalność na rynku rosyjskim.

Kilka dni później nowy właściciel otworzył sklepy ponownie – tym razem pod inną nazwą. Tym samym w kilku galeriach handlowych w Rosji od 20 maja działają sklepy RE w miejscu dawnych salonów Reserved. Z kolei zamiast Mohito pojawiły się M, salony Cropp zastąpiły Cr, House – XC, a dawny Sinsay w Rosji funkcjonuje teraz jako Sin.

Skrócone nazwy na szyldach to na razie jedyna zmiana, którą wprowadziła chińska firma. W nowych sklepach wciąż są dostępne oryginalne ubrania i akcesoria z metkami polskich firm, które były sprzedawane w Rosji jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jest to wynik decyzji LPP, na mocy której nowy właściciel nabył prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej, jakie zostały w sklepach i magazynach. Co istotne, polska spółka nie przekazała praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych swoich marek odzieżowych.

Zamknęliśmy naszą działalność w Rosji, a nasz biznes na rosyjskim rynku został sprzedany. Co za tym idzie, wszystkie salony naszych brandów przestały tam istnieć i sukcesywnie zdejmujemy z witryn nasze szyldy. Nabywca rosyjskiego biznesu LPP ma jedynie możliwość wyprzedania towaru, który pozostał w Rosji – poinformowała spółka LPP w mediach społecznościowych

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mamy gwarancję, że będą te same kolekcje, cały asortyment, wzornictwo, standardy jakości, wszystko zostanie zachowane. Nie spodziewamy się odpływu klientów z powodu zmiany właściciela i nazwy. Na rynku masowym nie jest tak ważne, co jest napisane na metce, to nie Louis Vuitton – skomentował Maxim Levchenko – współwłaściciel grupy Fort, szef centrum handlowego w Sankt Petersburgu.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Maxim Levchenko opublikował także pierwsze zdjęcia nowo otwartych salonów RE, CR czy M.

No to się zaczęło, marki wracają. Pierwsze otwarcie dzisiaj. Spośród dużych firm pierwsza zrobiła to polska LPP. Sklep Reserved to teraz tylko RE, CROPP – CR (…).

W komentarzach pod postem Levchenki można zauważyć wyjaśnienia internautów, którzy podkreślają, że polska spółka całkowicie wycofała się z Rosji, a nowo otwarte sklepy należą obecnie do chińskiego nabywcy.