Reklama ciasteczek Oreo oskarżona o oswajanie dzieci z nekrofilią

Reklama ciasteczek Oreo oskarżona o oswajanie dzieci z nekrofilią
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.
O autorze
1 min czytania 2019-01-28

Na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…” wpłynęła skarga, w której zarzucono, że oswaja ona dzieci z nekrofilią, bo „przedstawia wampira tańczącego z trupem na cmentarzu”.

Producent ciasteczek Oreo, czyli Mondelez International, w odpowiedzi na skargę napisał, że „W reklamie to wampir wychodzi z trumny, ale zamiast pożywiać się krwią dziewczyny (jak to wampiry miały w zwyczaju), łagodnieje i zmienia się za sprawą otrzymanego ciastka Oreo («co się stanie gdy Oreo dam wampirowi…») – zaczyna romantycznie tańczyć i sięga po mleko zamiast krwi. Nie ma w niej również żadnych przesłanek seksualnych, nie wspominając o nekrofilii”.

Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia normy, biorąc pod uwagę, że przedmiotowa reklama nie prezentuje treści które mogłyby zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing