Aż 53% Polaków nie zwraca uwagi na to, by stosować polskie znaki w wiadomościach. Jak twierdzą ankietowani, dlatego że o wiele łatwiej i szybciej pisać wiadomości.
Nowa akcja w ramach kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” rozgrywa się wewnątrz telefonu komórkowego, gdzie litery z polskiego alfabetu pozbawiane są charakterystycznych „ogonków”. Spot, w którym zauważamy groteskę zwraca uwagę na ten wszechobecny problem, jakim jest zaniedbywanie używania znaków diakrytycznych w komunikacji tekstowej.
Zobacz również
Spot skierowany jest nie tylko do młodzieży.
Za kampanię Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Ojczysty – dodaj do ulubionych” odpowiedzialne jest Narodowe Centrum Kultury.
Za kreację spotu odpowiada studio Mapepi Animacje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Ziomal, ziomuś, ziomeczek, ziomalinio”, czyli kilka słów o komunikacji międzyludzkiej. Więcej spotów z kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” zobaczycie → tutaj.