Reklama dnia: Nie zabijaj polskich znaków! Zostaw ich ogonki

Reklama dnia: Nie zabijaj polskich znaków! Zostaw ich ogonki
Znaki diakrytyczne są nieodłączną częścią naszego języka ojczystego. Nieużywanie ich prowadzi do zaniku wyróżnialności języka polskiego i osłabienia jego roli w przekazywaniu z pokolenia na pokolenie polskiego dziedzictwa kulturowego.
O autorze
0 min czytania 2017-05-12

53% Polaków nie zwraca uwagi na to, by stosować polskie znaki w wiadomościach. Jak twierdzą ankietowani, dlatego że o wiele łatwiej i szybciej pisać wiadomości.

Nowa akcja w ramach kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” rozgrywa się wewnątrz telefonu komórkowego, gdzie litery z polskiego alfabetu pozbawiane są charakterystycznych „ogonków”. Spot, w którym zauważamy groteskę zwraca uwagę na ten wszechobecny problem, jakim jest zaniedbywanie używania znaków diakrytycznych w komunikacji tekstowej.

Spot skierowany jest nie tylko do młodzieży.

Za kampanię Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Ojczysty – dodaj do ulubionych” odpowiedzialne jest Narodowe Centrum Kultury.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za kreację spotu odpowiada studio Mapepi Animacje.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Ziomal, ziomuś, ziomeczek, ziomalinio”, czyli kilka słów o komunikacji międzyludzkiej. Więcej spotów z kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” zobaczycie → tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się