Firma Gillette opublikowała w sieci nową reklamę golarek. Nie potrzeba wiele, aby zorientować się, że klip nawiązuje do pomysłu Apple wykorzystanego w 2017 roku w reklamie „Switch to iPhone”. W internecie zawrzało, a oglądający zaczęli zadawać pytania o to, czy tegoroczna kreacja Gillette to jeszcze tylko inspiracja, czy już jednak plagiat.
A 2017 roku Apple pokazywało w swojej reklamie, czym różni się wyprodukowany przez nich iPhone od urządzeń z oprogramowaniem Androida. Każda z odsłon ilustrowała którąś z funkcji iPhone’a, a bohater lub bohaterka klipu w zabawny sposób naśladowali różnice pomiędzy „zwykłym” smartfonem i urządzeniem Apple. Komentarz pomysłodawców kampanii? „Obraz jest wart tysiąca słów.”
Zobacz również
Reklama maszynek do golenia Gillette pojawiła się na instagramowym koncie Gillette India i niemal natychmiast została skomentowana przez internautów. Jedni uważają pomysł producenta maszynek do golenia za ewidentny plagiat i niedozwoloną z prawnego punktu widzenia kopię, a inni traktują klip Gillette z 2024 roku jako swoisty hołd i inspirację pierwowzorem Apple.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Creapillls