Reklama golarek Gillette jak klip Apple z 2017 roku

Reklama golarek Gillette jak klip Apple z 2017 roku
W sieci pojawiała się reklama golarek Gillette, która przywodzi na myśl klip Apple „Switch to iPhone” z 2017 roku. Jedni uważają ją za plagiat, inni za hołd dla amerykańskiej marki technologicznej.
O autorze
1 min czytania 2024-10-22

Firma Gillette opublikowała w sieci nową reklamę golarek. Nie potrzeba wiele, aby zorientować się, że klip nawiązuje do pomysłu Apple wykorzystanego w 2017 roku w reklamie „Switch to iPhone”. W internecie zawrzało, a oglądający zaczęli zadawać pytania o to, czy tegoroczna kreacja Gillette to jeszcze tylko inspiracja, czy już jednak plagiat.

A 2017 roku Apple pokazywało w swojej reklamie, czym różni się wyprodukowany przez nich iPhone od urządzeń z oprogramowaniem Androida. Każda z odsłon ilustrowała którąś z funkcji iPhone’a, a bohater lub bohaterka klipu w zabawny sposób naśladowali różnice pomiędzy „zwykłym” smartfonem i urządzeniem Apple. Komentarz pomysłodawców kampanii? „Obraz jest wart tysiąca słów.”

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama maszynek do golenia Gillette pojawiła się na instagramowym koncie Gillette India i niemal natychmiast została skomentowana przez internautów. Jedni uważają pomysł producenta maszynek do golenia za ewidentny plagiat i niedozwoloną z prawnego punktu widzenia kopię, a inni traktują klip Gillette z 2024 roku jako swoisty hołd i inspirację pierwowzorem Apple.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: Creapillls

PS Pazurowie nagrali spot dla swojej marki na wzór reklamy Kenzo. Inspiracja czy już plagiat?