Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority zakazała emitowania reklamy gumy do żucia marki Wrigley’s, zatytułowanej „Extra Time To Shine”, po tym, jak puszczono ją w telewizji w przerwie programu dla dzieci. Spot zdaniem ASA miał zawierać podtekst seksualny.
W spocie marki Wrigley’s widzimy dziewczynę oraz chłopaka, którzy zostali przyłapani przez rodziców na czułościach. Bohaterka reklamy pospiesznie ubiera się, zaś jej partner w samych bokserkach, żując gumę do żucia, wita się z rodzicami dziewczyny.
Zobacz również
Brytyjska organizacja ASA stwierdziła, że spot nie zawierał treści o charakterze jednoznacznie seksualnym, lecz był na tyle sugestywny, że mógł zostać odebrany przez niektórych widzów jako niesmaczny i przede wszystkim nieodpowiedni dla dzieci.
PS
Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Teraz ma on ponad 5 mln wyświetleń.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.
PS3
Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.