Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority zakazała emitowania reklamy gumy do żucia marki Wrigley’s, zatytułowanej „Extra Time To Shine”, po tym, jak puszczono ją w telewizji w przerwie programu dla dzieci. Spot zdaniem ASA miał zawierać podtekst seksualny.
W spocie marki Wrigley’s widzimy dziewczynę oraz chłopaka, którzy zostali przyłapani przez rodziców na czułościach. Bohaterka reklamy pospiesznie ubiera się, zaś jej partner w samych bokserkach, żując gumę do żucia, wita się z rodzicami dziewczyny.
Zobacz również
Brytyjska organizacja ASA stwierdziła, że spot nie zawierał treści o charakterze jednoznacznie seksualnym, lecz był na tyle sugestywny, że mógł zostać odebrany przez niektórych widzów jako niesmaczny i przede wszystkim nieodpowiedni dla dzieci.
PS
Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Teraz ma on ponad 5 mln wyświetleń.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.
PS3
Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.