Reklama gumy do żucia Wrigley’s zakazana w Wielkiej Brytanii

Reklama gumy do żucia Wrigley’s zakazana w Wielkiej Brytanii
Spot gumy do żucia marki Wrigley’s „Extra Time To Shine” został zakazany w Wielkiej Brytanii po tym, jak wyemitowano go w przerwie programu dla dzieci. Reklama miała zawierać podtekst seksualny.
O autorze
1 min czytania 2019-03-11

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority zakazała emitowania reklamy gumy do żucia marki Wrigley’s, zatytułowanej „Extra Time To Shine”, po tym, jak puszczono ją w telewizji w przerwie programu dla dzieci. Spot zdaniem ASA miał zawierać podtekst seksualny.

W spocie marki Wrigley’s widzimy dziewczynę oraz chłopaka, którzy zostali przyłapani przez rodziców na czułościach. Bohaterka reklamy pospiesznie ubiera się, zaś jej partner w samych bokserkach, żując gumę do żucia, wita się z rodzicami dziewczyny.

Brytyjska organizacja ASA stwierdziła, że spot nie zawierał treści o charakterze jednoznacznie seksualnym, lecz był na tyle sugestywny, że mógł zostać odebrany przez niektórych widzów jako niesmaczny i przede wszystkim nieodpowiedni dla dzieci.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama sieci Iceland „Rang-tan”, przedstawiająca skutki wycinania lasów palmowych, została zakazana w telewizji. Marka więc postanowiła zamieścić spot na YouTubie. Teraz ma on ponad 5 mln wyświetleń.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.