47% czeskich kobiet doświadczyło przemocy psychicznej w domu – zwraca uwagę IKEA w swojej nowej kampanii. W jej ramach powstał spot zatytułowany „Ghost”, który w niekonwencjonalny sposób obrazuje ten problem.
Bohaterką reklamy jest bowiem kobieta, która wygląda jakby była świadkiem nadprzyrodzonych zjawisk, a dokładniej – ducha, który uprzykrza jej życie. Lecz im dalej docieramy do kolejnych sekund filmu, tym coraz bardziej uświadamiamy sobie, że kobieta tak naprawdę jest ofiarą przemocy domowej, a sprawcą jest prawdziwy człowiek – jej mąż.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Spot kończy się słowami – „Przemoc domowa jest prawdziwa, nawet jeżeli nie zawsze jest widoczna”.
Za realizację odpowiada agencja Triad.
PS
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
W ramach kampanii The Room, IKEA w swoim markecie zamknęła jeden z pokoi za zieloną ścianą, zza której wydobywały się odgłosy prawdziwych historii przemocy domowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. W 2018 roku angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie.