Reklama szyta na miarę, czyli geolokalizacja w aplikacjach mobilnych

Reklama szyta na miarę, czyli geolokalizacja w aplikacjach mobilnych
Reklama dostosowana do położenia geograficznego odbiorcy, jego bieżących potrzeb czy też aktualnej pogody? W dzisiejszych czasach marketingowcy, korzystający ze zdobyczy nowych technologii, mogą znacznie zwiększyć skuteczność promocji, docierając z ofertą ściśle dopasowaną do klienta.
O autorze
2 min czytania 2017-12-08

Wszystko dzięki zasłudze geolokalizacji w aplikacjach mobilnych takich jak znany w Polsce komunikator drogowy Yanosik.

Aplikacja Yanosik to najpopularniejszy w Polsce komunikator dla kierowców. Obecnie pobrano ją łącznie 7 mln razy.  Miesięcznie z aplikacji korzysta średnio 1,5 mln użytkowników, a w jednej chwili zalogowanych jest nawet 160 tys. kierowców. Statystyki potwierdzają nie tylko skuteczność działania komunikatora, ale także utwierdzają w przekonaniu, że aplikacja to dobre narzędzie dla reklamodawców. Dużą zasługę ma tutaj zastosowanie geolokalizacji, która pozwala na działania związane z coraz bardziej popularnym proximity marketing (in. marketing sąsiedztwa) oraz real time marketing.  

Real Time Marketing i proximity marketing w aplikacji Yanosik

Aplikacja Yanosik pozwala na dotarcie do klienta z ofertą w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem obszaru, w jakim się aktualnie porusza. W jaki sposób? 

Promocja danej marki w naszej aplikacji to przemyślane kampanie, które wykorzystują zasoby geotargetowania. Reklamy POI wskazują kierowcom, gdzie na swojej trasie mogą np. zjeść, zatankować czy zakupić określoną rzecz. W ten sposób kierowca zostanie poinformowany o tego typu możliwościach wraz z kierunkiem i odległością dzielącą go od reklamowanego miejsca. Dzięki funkcji geolokalizacji kierowcy mogą także zostać poinformowani np. o wydarzeniu, jakie będzie miało miejsce w ich mieście. Reklamy mogą być również dopasowane do warunków atmosferycznych, np. przy występowaniu temperatury poniżej 3°C mogą wyświetlać się banery promujące np. opony zimowe – komentuje Jan Semmler, Yanosik. –  Tak  spersonalizowane działania mogą znacząco wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcje, która zaangażują użytkowników  

Producenci aplikacji są otwarci na różnego rodzaju niestandardowe akcje promocyjne. Do tej pory realizowane były liczne kampanie, które czynnie angażowały użytkowników systemu. Przykładem jest chociażby akcja zorganizowana z PKN ORLEN, w ramach której kierowcy za zwalnianie przy szkołach mogli zdobyć punkty VITAY i wymienić je na gratisy na stacjach partnera. Dobrze przyjęta została również akcja „Jesteś zmęczony, odpocznij”, w której kierowca po dwóch godzinach ciągłej jazdy z aplikacją Yanosik może otrzymać zniżkę na kawę na stacjach ORLEN. 

Dbając o względy bezpieczeństwa użytkowników reklama w aplikacji Yanosik została przemyślana w taki sposób, by nie przeszkadzała kierowcom w prowadzeniu auta. Przede wszystkim zwracamy uwagę na to, by banery były dopasowane kolorystycznie do pory dnia – po zmroku nie może ona rozpraszać kierującego pojazdem. Według naszych danych reklamy w aplikacji Yanosik osiągają wynik nawet 160 tys. wyświetleń. Daje to spore możliwości na rozpromowanie marki wśród osób zmotoryzowanych – komentuje Jan Semmler, Yanosik. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na temat reklamy w aplikacji Yanosik znajduje się na tej stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przykłady graficzne reklam w aplikacji Yanosik.


Reklama banerowa na ekranie zgłaszania i w trybie nawigacji.


Reklama POI na ekranie zgłaszania i w trybie nawigacji.