W świecie, gdzie każda sekunda wideo może zadecydować o sukcesie lub porażce kampanii, agencja FormUp wprowadza nową funkcjonalność swojego autorskiego narzędzia FormUp Data. Rozbudowany moduł umożliwia analizę skuteczności nie tylko całych reklam wideo, ale też ich poszczególnych elementów – od hooka, przez cechy bohatera, po CTA. Dzięki temu marketerzy mogą podejmować decyzje w czasie rzeczywistym, opierając się na danych, a nie przeczuciach.
Innowacyjne podejście do optymalizacji kreacji
Dotychczas FormUp Data pozwalało analizować skuteczność kreacji statycznych. Nowa odsłona narzędzia pozwala analizować skuteczność reklam wideo, przypisując im tzw. znaczniki efektywności. Umożliwiają one późniejszą ocenę poszczególnych elementów materiału, takich jak hook (wizualny lub treściowy), lokacja, cechy bohatera (np. płeć, wiek, tempo wypowiedzi), styl napisów, muzyka, długość materiału, plansza końcowa czy wezwanie do działania (CTA). Dzięki temu marketerzy i działy kreatywne zyskują dostęp do danych w czasie rzeczywistym, które umożliwiają szybkie wyciąganie wniosków bez konieczności oczekiwania na raporty post-buy.
– Nasze podejście do tworzenia kreacji ma charakter iteracyjny i skupia się na maksymalizacji efektywności. Nowa funkcjonalność FormUp Data pozwala wskazać, które elementy danej kreacji przekładają się na lepsze wyniki biznesowe, a które należy zmodyfikować lub całkowicie wyeliminować. To realne wsparcie dla zespołów kreatywnych i mediowych, którzy mogą podejmować decyzje na podstawie twardych danych, a nie intuicji – mówi Michał Szynal, CEO agencji FormUp.
Nowy moduł testowano już w kampanii dla jednego z klientów FormUp, w której znaczną część kreacji stanowiły materiały typu UGC (User Generated Content). Nowe metody weryfikacji efektywności wideo są szczególnie istotne w kontekście rosnącego znaczenia treści tworzonych przez Content Creatorów. Jak wynika z badania „Od przewijania do zakupów”, aż 60 proc. konsumentów bardziej ufa treściom UGC niż oficjalnym komunikatom marek. Z kolei raport „2024 Consumer Research” od Salsify wskazuje, że 40 proc. respondentów uznaje materiały UGC za kluczowe w procesie decyzyjnym.
– UGC Ads to format o dużym potencjale, ale dotychczas brakowało narzędzia, które pozwalałoby jasno określić, co realnie decyduje o jego skuteczności – w kontekście danej marki, oferty i grupy docelowej. Czy lepiej sprawdza się spokojny, czy energiczny ton głosu? CTA na początku, czy na końcu? Mówienie bezpośrednio do kamery, czy może voiceover w tle? Kobieta, czy mężczyzna? Nowa wersja FormUp Data pozwala znaleźć odpowiedź na te pytania – mówi Agata Wojciechowska, Head of Content agencji FormUp.
Skuteczność podejścia data-driven do analizy materiałów kreatywnych została potwierdzona w praktyce – kampanie optymalizowane z wykorzystaniem FormUp Data zdobyły nagrody w prestiżowych konkursach branżowych: MIXX Awards, EMMA Awards i Performance Marketing Diamonds. Zachęcamy do zapoznania się z case study jednej z nagrodzonych kampanii Efektywna nauka z ProfiLingua.