Wspomniana aukcja pod hasłem „Impressionist and Modern Art” odbyła się kilka dni temu w londyńskim domu aukcyjnym Christie’s. Początkowo zakładano, że obraz Tamary Łempickiej „Portret Marjorie Ferry” zostanie wylicytowany za ok. 8-12 mln funtów. Ostatecznie jednak dzieło przedstawiające brytyjską piosenkarkę kabaretową Marjorie Ferry sprzedano za ponad 16 mln funtów, czyli około 82 mln złotych.
Zobacz również
Co ciekawe, Tamara Łempicka tym samym pobiła swój własny rekord, bowiem w listopadzie 2019 roku jej obraz z 1927 roku „La tunique rose” został wylicytowany za ponad 13,4 mln dolarów, czyli około 52 mln złotych.
Jak podał portal ArtPrice.com, w 2018 roku obrazy Tamary Łempickiej zostały sprzedane na światowych aukcjach łącznie za kwotę 16,4 mln dolarów.
zdjęcie: twitter.com/ChristiesInc
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wydarzenia w 2019 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży kultury i sztuki? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2020 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2020 roku?
PS2
Polska ilustratorka Karolina Pawelczyk została doceniona przez zespół kreatywny marki Marc Jacobs Fragrances, który zaprosił artystkę do współpracy przy światowej kampanii nowego zapachu Daisy Daze w mediach społecznościowych.