Wspomniana aukcja pod hasłem „Impressionist and Modern Art” odbyła się kilka dni temu w londyńskim domu aukcyjnym Christie’s. Początkowo zakładano, że obraz Tamary Łempickiej „Portret Marjorie Ferry” zostanie wylicytowany za ok. 8-12 mln funtów. Ostatecznie jednak dzieło przedstawiające brytyjską piosenkarkę kabaretową Marjorie Ferry sprzedano za ponad 16 mln funtów, czyli około 82 mln złotych.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, Tamara Łempicka tym samym pobiła swój własny rekord, bowiem w listopadzie 2019 roku jej obraz z 1927 roku „La tunique rose” został wylicytowany za ponad 13,4 mln dolarów, czyli około 52 mln złotych.
Jak podał portal ArtPrice.com, w 2018 roku obrazy Tamary Łempickiej zostały sprzedane na światowych aukcjach łącznie za kwotę 16,4 mln dolarów.
zdjęcie: twitter.com/ChristiesInc
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wydarzenia w 2019 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży kultury i sztuki? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2020 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2020 roku?
PS2
Polska ilustratorka Karolina Pawelczyk została doceniona przez zespół kreatywny marki Marc Jacobs Fragrances, który zaprosił artystkę do współpracy przy światowej kampanii nowego zapachu Daisy Daze w mediach społecznościowych.