Koncepcja: wykorzystanie ogłoszeń rekrutacyjnych na stanowisko „Renifer Zaprzęgowy” jako pretekstu do zabawy świątecznej i odwiedzenia strony www.aterima.pl
Cel: podniesienie świadomości marki Agencji Zatrudnienia ATERIMA
Zobacz również
Grupa docelowa: osoby zainteresowane ogłoszeniami o pracę – potencjalni kandydaci na obecne i przyszłe stanowiska oferowane przez Agencję Zatrudnienia ATERIMA
Kanały komunikacji:
- strona: www.aterima.pl,
- portale z ogłoszeniami o pracę: gazetapraca.pl, gumtree.pl i 77 serwisów lokalnych
- profil ATERIMA na portalu Facebook
Przebieg kampanii:
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W ramach kampanii „Renifery pilnie poszukiwane” na stronie www.aterima.pl/renifery stworzono aplikację, która umożliwiała zgłoszenie swojej kandydatury na stanowisko Renifera Zaprzęgowego do sań Świętego Mikołaja.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Użytkownicy mogli wybrać jedną z trzech zaproponowanych postaci reniferów: Przywódca Stada, Kontroler i Renifer Wykonawczy. Każdemu z nich przypisano CV lub list motywacyjny z typowymi dla reniferów zainteresowaniami, doświadczeniem i wykształceniem. Aplikacja umożliwiała wymianę zdjęcia renifera na fotografię użytkownika – dzięki temu użytkownik otrzymywał dokument aplikacyjny danego renifera (CV lub list motywacyjny) ze swoim zdjęciem. Następnie aplikacja dawała możliwość udostępnienia wygenerowanego dokumentu na portalach społecznościowych (Facebook, Google+) lub zapisania go na dysku w formacie PDF.
Po wygenerowaniu nowego dokumentu użytkownicy zachęcani byli do przejrzenia innych, „nie mniej interesujących” ofert pracy prezentowanych przez Agencję Zatrudnienia ATERIMA oraz zapisania się na newsletter z nowymi ogłoszeniami.
Kampania spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem grupy docelowej, w związku z czym ATERIMA zdecydowała się na stworzenie krótkiego filmu w konwencji newsa telewizyjnego opisującego kampanię, która dzięki szybkiej i skutecznej rekrutacji reniferów zaprzęgowych pomogła Świętemu Mikołajowi i tym samym uratowała Święta Bożego Narodzenia.
Tak wyglądały zastosowanego w kampanii ogłoszenia zamieszczone na gazetapraca.pl:
Efekty:
- o 538% zwiększony ruch na stronie www.aterima.pl pierwszego dnia kampanii (6 grudnia 2012 r.)
- 5178 użytkowników przygotowanej aplikacji w okresie 6-20 grudnia 2012 r.
- wygenerowany „buzz” („Teleexpress”, Facebook, Google+, wykop.pl, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, ),
- blisko 1250 pozytywnych komentarzy (maile, wpisy na portalach społecznościowych oraz stronach www),
- kolejny zadowolony klient – Święty Mikołaj,
- URATOWANE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA!!!
Film z podsumowaniem kampanii:
Autorstwo koncepcji oraz przygotowanie: Zespół Agencji Zatrudnienia ATERIMA