Od ponad 100. lat w logotypie Johnnie Walkera znajduje się Striding Man – elegancki, uśmiechnięty dżentelmen w cylindrze i z laską, kroczący z pewnością siebie. Tym razem jednak, z okazji Miesiąca Zdrowia Psychicznego Mężczyzn, postać zrobiła coś, czego dotąd nie wykonała – usiadła.
Ta prosta czynność ma symboliczne znaczenie. W krótkiej animacji zatytułowanej „Rest Powers Progress”, Striding Man zachęca mężczyzn do przemyślenia, co tak naprawdę oznacza postęp. Filmik przedstawia postać z logotypu, która zatrzymuje się w pół kroku i siada, by poświęcić chwilę na relaks i refleksję. Bez pośpiechu i w ciszy. Następnie wstaje i kroczy dalej.
Celem animacji jest przede wszystkim zachęcenie ludzi do zwolnienia tempa i skupienia się na swoim zdrowiu psychicznym. Johnnie Walker chce powiedzieć: „Idź dalej”, ale nie zapomnij się zatrzymać, kiedy tego potrzebujesz.
– Postęp to nie tylko kolejny cel czy kolejny kamień milowy. Chodzi również o ochronę spokoju, kontakt z samym sobą i znalezienie czasu na reset. Ta kampania ma przypominać ludziom, że prawdziwy postęp to także odpoczynek – mówi Carl Willoughby, dyrektor kreatywny w TBWA\Hunt Lascaris.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Za kampanię odpowiada TBWA\Hunt Lascaris.
Słuchaj podcastu NowyMarketing