Brytyjskie przedsiębiorstwo Revolut poinformowało o wprowadzeniu nowego logo. Charakterystyczna dotychczas czcionka została zastąpiona prostszym i klasyczniejszym fontem. Nową identyfikację wizualną marki cechuje teraz prostota.
Zobacz również
nowe logo
stare logo
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, firma ogłosiła też, że już wkrótce zaprezentowane zostaną nowe karty płatnicze, których wygląd zostanie odświeżony. Zmiany mają być wprowadzone w życie w ciągu kilku miesięcy.
Skąd decyzja o zmianie dotychczasowego logo? Revolut argumentuje to faktem poszerzenia oferowanych przez siebie usług, a także wprowadzenia licznych zmian od początku istnienia.
Jak nowe logo Revoluta oceniają eksperci?
Wojtek Walczak
strategy director, Plej
Zmiana wydaje się być naturalna dla marek z pogranicza finansów i technologii. Podobną metamorfozę przeszedł niedawno Mastercard, motywowany podobnymi pobudkami. Nowa identyfikacja jest prosta, przejrzysta i przyjazna dla konsumentów. Można powiedzieć, że taka sama, jak setka innych, ale akurat teraz moim zdaniem to plus – konsumenci od świata finansów oczekują właśnie takich skojarzeń a nie wymyślności. Myślę też, że będzie kolejnym powodem, dla którego korzystanie z Revoluta będzie większą przyjemnością niż ta związana z „tradycyjnymi” instytucjami bankowymi. Pytanie tylko, czy obecna sytuacja na rynkach doda Revolutovi jeszcze więcej skrzydeł, czy też na jakiś czas wyhamuje wzrosty, szczególnie w sektorze konsumenckim. Ale to pytanie trochę obok brandingu.
Marcin Kalkhoff
twórca marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, alter ego branddoctor.pl, tata tulsie.pl
Nie bardzo wiem jak to skomentować, oprócz tego, że to kolejna marka, która upraszcza swoje logo. Revolut sam o sobie pisze, że dorósł, dojrzał i stąd ta zmiana. Nie odnalazłem żadnego głębszego uzasadnienia.
A skoro go nie ma, to możemy tę zmianę oceniać wyłącznie w kategoriach ładne/brzydkie nowoczesne/staroświeckie i jeszcze kilku innych z puli nazywanej gust.
Mogę się jedynie pokusić o hipotezę, że ten zabieg w czasach „lockdown” może mieć na celu aby na chwilę skierować uwagę w stronę Revoluta. Mam na to nawet pewien argument: na początku lutego, chwilę przed pandemią firma stała się najcenniejszym na świecie startupem, dziś – jak przypuszczam – dynamiczny wzrost się zatrzymał, coś trzeba zrobić aby zaznaczyć własne istnienie. Ale to tylko spekulacja 🙂
PS
Niemiecka marka BMW zaprezentowała swoje nowe logo – słynny znak brandu motoryzacyjnego zyskał teraz swego rodzaju transparentność i stał się płaski.
PS2
Podobną zmianę przeszło w ubiegłym roku logo marki Volkswagen – charakterystyczny znak brandu również został pozbawiony wypukłości, stał się zarazem płaski i prosty.