Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Robot zasilony AI zdał maturę z języka polskiego w 30 minut 

Robot zasilony AI zdał maturę z języka polskiego w 30 minut 
Fundacja Zwolnieni z Teorii rozpoczyna kampanię społeczną „Otwarci na zmianę”, w której zachęca do dyskusji na temat przyszłości polskiej szkoły. W ramach akcji, do matury z języka polskiego przystąpił Prymus – model AI zasilony wiedzą z podstawy programowej.
O autorze
2 min czytania 2024-05-14

263 000 maturzystów zdawało w zeszłym tygodniu maturę z języka polskiego. Jeden z nich był wyjątkowy. To Prymus, czyli model AI, który przygotowywał się do matury na podstawie tej samej wiedzy, co tegoroczni abiturienci. Robot wyposażony został w podstawę programową oraz system oceny matur.  Przystąpił do matury z języka polskiego i już wiadomo, że ją zdał. Zajęło mu to około 30 minut. Pracę przygotowaną przez Prymusa oceniło niezależnie od siebie trzech nauczycieli, z których dwóch to egzaminatorzy maturalni. Chociaż opinie na jej temat różniły się w detalach to końcowy wniosek był spójny – praca została oceniona pozytywnie. Przebieg eksperymentu rejestrowały kamery, a ich zapis wykorzystany został w spocie.

Kampania „Otwarci na zmianę” ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat przyszłości polskiej edukacji.

Po co Prymus?

Eksperyment z udziałem Prymusa pokazuje, jak rozwój sztucznej inteligencji potęguje rozdźwięk między szkołą a rzeczywistością. Dzisiaj model nauki w szkole opiera się głównie o zapamiętywanie treści. My zaś widzimy potrzebę, aby polska szkoła zmierzała do zrównoważenia wiedzy teoretycznej i praktycznej. Osiągnięcie tego celu wymaga holistycznego podejścia do edukacji, a tym samym znalezienia w niej czasu na rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, sprawczość, empatia. W umiejętnościach miękkich technologia jeszcze długo nie zastąpi człowieka – mówi Paula Bruszewska, Prezeska Fundacji Zwolnieni z Teorii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Otwórz się na zmiany

W ramach kampanii, Fundacja Zwolnieni z Teorii, zaprasza do poparcia idei wszystkich zainteresowanych zmianami w systemie oświaty w Polsce. Można to zrobić podpisując List Otwarty, w którym fundacja podkreśla konieczność pilnego zrównoważenia proporcji między wiedzą a umiejętnościami. Jak piszą inicjatorzy listu: „Trochę mniej teorii, więcej praktyki. Apelujemy o realny czas w szkole na aktywności, które umożliwią uczniom rozwijanie kompetencji przyszłości. (…) proponujemy, aby aktywności uczniów kształtujące kompetencje przyszłości zostały uwzględnione na maturze i w kryteriach rekrutacji na studia”. List podpisało już 40 przedstawicieli edukacji, biznesu, mediów i organizacji pozarządowych, m.in. Piotr Wachowiak – profesor, Rektor Szkoły Głównej Handlowej, Przemek Staroń – psycholog, Nauczyciel Roku 2018, Maciej Witucki – prezes Konfederacji Pracodawców Lewiatan, Brunon Bartkiewicz – prezes ING Banku Śląskiego, Bogusław Chrabota – Redaktor Naczelny dziennika Rzeczpospolita czy Jędrzej Witkowski – prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Reżyserem spotu jest Maciej Dydyński. Za realizację kampanii odpowiadają Adam Smereczyński (Creative Director) i Aleksander Frydrych (Creative Innovation Officer) z agencji 180heartbeats + Jung v Matt. Z kolei produkcją filmu zajął się dom produkcyjny Shoot me, a komunikacją PR – monday comms.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na stronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Decathlon i Przestrzeń wprowadzają WF na maturę

W Gazecie Wyborczej pojawił się arkusz maturalny z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi z… wychowania fizycznego! Celem akcji „Wprowadźmy WF na maturę” jest podniesienie rangi sportu w kształceniu młodych Polaków. Dlaczego? Bo WF to przedmiot traktowany w naszej edukacji po macoszemu.