Rok 2021 pokazał nam, że obecnie najważniejsze są wiarygodność i autentyczność. adidas podsumowuje 2021 rok

Rok 2021 pokazał nam, że obecnie najważniejsze są wiarygodność i autentyczność. adidas podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka adidas? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
2 min czytania 2021-12-21

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla marki adidas opowiada Monika Michael, senior brand communication manager Originals & Football East Europe, adidas.

Największy sukces w 2021 roku

W 2021 roku adidas ugruntował swoją pozycję lidera rynku sportowego w Polsce dzięki całej serii inicjatyw skupionych na podkreślaniu wartości marki – możliwości zmiany życia poprzez sport.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Staramy się mówić głośno i konsekwentnie o naszych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska i inkluzywności. Zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku dziewięć na dziesięć naszych artykułów będzie neutralnych środowiskowo; dążymy do neutralności klimatycznej do 2050 r. Wspieramy też różnorodność – skupialiśmy się na pokazaniu prawdziwego świata i wyróżnianiu indywidualności, które wcześniej były w cieniu. Działania te pokazujemy konsumentom w naszych kampaniach marketingowych.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Kluczowym wyzwaniem było dostosowanie naszego przekazu marketingowego do nowych wyzwań wykreowanych lub wzmocnionych przez pandemię. Jako marketingowcy musieliśmy też elastycznie reagować na wyzwania stawiane przed biznesem, jak choćby zaburzenia łańcucha dostaw czy lockdowny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

W 2021 roku rozpoczęliśmy cykl kampanii marketingowych skupionych wokół hasła „impossible is nothing”, pokazujących różne oblicza sportu i historie zarówno wielkich gwiazd, takich jak Leo Messi czy Mo Salah, jak i innowacje techniczne i działania proekologiczne. Ponad 5 milionów fanów sportu wzięło udział w biegu Run For the Oceans – inicjatywie, w której zdobyte kilometry przyczyniły się do usunięcia ponad 220 ton plastikowych butelek z plaż, odległych wysp i wybrzeży. Mocno włączyliśmy się też w obchody Pride Month dzięki współpracy z Kacprem Porębskim i Piotre Charazińskim.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej największej kampanii „Impossible is nothning”. Widzimy zdecydowany wzrost świadomości marki wśród konsumentów, który przekłada się na wyniki biznesowe.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Wykorzystujemy wszystkie kanały komunikacji, którymi możemy się efektywnie i impaktowo komunikować do naszej grupy docelowej. W 2021 roku zdecydowanie więcej uwagi poświęcaliśmy TikTokowi oraz podcastom.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Rok 2021 pokazał nam, że obecnie najważniejsze są wiarygodność i autentyczność, stąd na bazie tych wartości będziemy dobierać kanały i współprace. Na pewno wciąż kluczowy będzie digital, ale nie rezygnujemy z mediów offline. Już od wielu lat inwestujemy także w treści natywne oraz influencer marketing. Kluczowe dla wyboru konkretnych narzędzi będzie to, czy będą cieszyć się uznaniem i zaufaniem naszych konsumentów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Dwa trendy, na które warto zwrócić uwagę to authentically inclusive marketing, a więc budowanie komunikacji marki na podstawie różnorodności, równości i integracji. Drugi trend to relevant purpose – budowanie komunikacji na bazie świadomej zmiany wieloletniej strategii marki w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Budżet na działania digitalowe

Podział budżetów będzie zależał od kampanii, celu i konsumenta, przy czym nie zakładamy znaczących zmian w poziomie inwestycji.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Pandemia miała ogromny i niestety nie zawsze pozytywny wpływ na branżę marketingową, co było widać podczas tegorocznych konkursach branżowych. Mam nadzieje, że kolejny rok przyniesie pozytywną zmianę i refleksje niektórych marketerów, przedkładających chwilowe trendy ponad długoletnią strategię marki, kosztem rosnącej nieufności konsumentów.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

  • Wsparcie naszych konsumentów w najważniejszych dla nich momentach, zgodnie z naszym przekonaniem, że poprzez sport możemy zmienić swoje życie.
  • Kontynuowanie komunikacji w oparciu o długoletnią strategię marki, opartą na zrównoważonym rozwoju.
  • Podkreślanie ważności i piękna w różnorodności.