Najszybciej rozwijający się format
Obecnie ponad połowa czasu spędzonego na Facebooku i Instagramie przypada na oglądanie wideo, a Rolki są najbardziej dynamicznie rosnącym formatem treści. Dla twórców oznacza to możliwość dotarcia do nowych obserwujących, lepszy kontakt ze swoimi odbiorcami oraz nowe źródło dochodów. Użytkownicy zyskują z kolei możliwość znalezienia i dzielenia się z innymi treściami publikowanymi przez ulubionych twórców i marki.
Nowe możliwości monetyzacji dzięki Rolkom na Facebooku
Dzięki Rolkom na Facebooku twórcy zyskają szersze możliwości monetyzowania swoich treści. W połowie marca, na wszystkich rynkach z dostępnymi reklamami in-stream, ruszą testy Overlay Ads w Rolkach. Początkowo testowane będą dwa formaty: banery widoczne jako półprzezroczysta nakładka na dole rolki i naklejki – statyczne obrazki, które twórca może umieścić w dowolnym miejscu rolki. Część dochodu z tych reklam trafi bezpośrednio do twórców treści. Więcej na ten temat można przeczytać na blogu Meta dla Twórców. Inna testowana forma monetyzacji to Gwiazdki w Rolkach. Oglądający będą mogli kupować i wysyłać Gwiazdki, by wspierać w ten sposób ulubionych twórców.
Zobacz również
Więcej opcji edycji
Oprócz funkcji wprowadzonych w ubiegłym roku, twórcy na całym świecie będą mieli dostęp do szeregu nowych:
- Remix: Możliwość utworzenia własnej Rolki obok już istniejącej, opublikowanej na Facebooku. Remix pozwala na stworzenie własnej Rolki, która będzie zawierała całą lub część Rolki innego twórcy.
- Rolki 60-sekundowe: Rolki mogą mieć długość do 60 sekund.
- Wersja robocza: Wkrótce po utworzeniu Rolki, za pomocą opcji “Zapisz jako wersję roboczą” można będzie zachować Rolkę i wrócić do niej później.
- Przycinanie wideo: W nadchodzących miesiącach zostaną wprowadzone narzędzia do przycinania wideo, które ułatwią twórcom publikacje długich lub nagrywanych na żywo filmów.
Tworzenie i odkrywanie Rolek w nowych miejscach
W nadchodzących tygodniach zostaną wprowadzone aktualizacje ułatwiające tworzenie i odkrywanie Rolek w nowych miejscach:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Rolki w Relacjach: Możliwe będzie udostępnienie Rolki w Relacji na Facebooku. Ułatwi to dzielenie się ulubionymi Rolkami ze znajomymi, a twórcom zapewni większe zasięgi. Będzie również możliwe tworzenie Rolki z już udostępnionych Relacji.
- Rolki w Watch: Będzie można oglądać Rolki bezpośrednio na karcie Watch, a wkrótce też tam je tworzyć.
- Rolki w Aktualnościach: Dzięki dodaniu nowej zakładki w Aktualnościach, będzie można łatwo tworzyć i oglądać Rolki.
- Proponowane Rolki w Aktualnościach: W wybranych krajach będziemy sugerować Rolki stworzone przez osoby, które nie są jeszcze obserwowane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing