Rusza 4. edycja kampanii #KtoTyJesteś

Dlaczego warto dbać i rozwijać znajomość języka polskiego, polskiej kultury i historii? Jakie realne korzyści przynosi dwujęzyczność? Oto główne tematy 4. edycji kampanii edukacyjnej #KtoTyJesteś, adresowanej do Polonii i Polaków mieszkających poza granicami kraju.
O autorze
2 min czytania 2023-11-07

Realizatorem działań jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie” im. Jana Olszewskiego. Projekt jest finansowany przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego ze środków Ministra Edukacji i Nauki.

Głównym celem, organizowanej od 2018 roku, kampanii #KtoTyJesteś jest promocja dwujęzyczności oraz języka polskiego jako nośnika wartości i kultury. Grupą docelową kampanii jest Polonia, a także Polacy mieszkający poza granicami kraju – nauczyciele, uczniowie i rodzice.

Webinary dla nauczycieli

 Kluczowym elementem kampanii będą webinary dla nauczycieli. Mają one na celu wspomóc efektywną i przyjazną edukację językowo-kulturową młodych Polaków za granicą. Istotnym wsparciem podczas dwóch spotkań online będą eksperci kampanii, którzy przybliżą nauczycielom nowoczesne, pozytywne i efektywne metody nauczania oraz podpowiedzą, w jaki sposób zainteresować młodego odbiorcę językiem, historią i kulturą kraju pochodzenia.

Poprowadzi je, podobnie jak w poprzednim roku, Iwona Brzózka-Złotnicka – polonistka i ekspertka edukacyjna, popularyzatorka, specjalizująca się w wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania i uczenia się, silnie kojarzona z kampanią oraz nowoczesną działalnością edukacyjną. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Webinary zostaną zorganizowane na przełomie listopada i grudnia, a ich emisja odbędzie się na profilu kampanii na Facebooku. Tytuły spotkań to: 

  • „Gry edukacyjne w nauczaniu dwujęzycznym: Jak tworzyć i wdrażać je w klasie?”
  • „Film jako narzędzie: Wykorzystanie polskiego kina w edukacji” 

– Cieszymy się, że po raz kolejny będziemy mieli okazję wesprzeć nauczycieli, przeprowadzając ich przez nowoczesne i skuteczne metody inspirowania językiem polskim, kulturą i dwujęzycznością. Pokażemy, jak efektywnie wykorzystywać gry edukacyjne czy filmy, aby uczynić proces nauki języka bardziej interesującym. Podpowiemy, jak przygotować angażujące ćwiczenia dostosowane do potrzeb konkretnych uczniów i które filmy czy klipy najlepiej nadają się do omawiania w klasie – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Konkurs dla szkół

 W tym roku odbędzie się także 2. edycja konkursu grantowego dla polskich szkół i placówek edukacyjnych działających za granicą. Zadaniem konkursowym będzie przygotowanie projektu edukacyjnego promującego język polski, a udział w rywalizacji będą mogły wziąć grupy projektowe składające się z uczniów oraz nauczycieli ze wszystkich klas szkół funkcjonujących poza krajem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nagrodzone zostaną̨ 4 najwyżej ocenione projekty. Nagrodami będą̨ granty w wysokości 5 000 złotych na realizację zaproponowanego działania.

Rada Młodych po raz pierwszy w kampanii

 Nowością w tegorocznej edycji kampanii #KtoTyJesteś jest powołanie Rady Młodych  – organu doradczego złożonego z młodych Polaków żyjących za granicą. Organizatorzy uznali, że ważnym jest, aby w kampanii głos oraz inicjatywę przejęli właśnie młodzi i zaprosili ich do wdrażania własnych pomysłów na upowszechnianie idei #KtoTyJesteś.

– Zdecydowaliśmy się na powołanie Rady Młodych, której członkowie będą działać na rzecz promocji języka polskiego oraz kultury i historii Polski.  Na realizację swoich pomysłów otrzymają 15 000 zł. Będą także mieć wpływ na koncepcje przyszłych edycji kampanii – mówi Anna Trzcińska, koordynatorka kampanii z ramienia Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie” im. Jana Olszewskiego.

Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane będą̨ w listopadzie i grudniu bieżącego roku.

PS Klapki Kubota podstawą komfortu – premiera nowej kampanii marki w internecie

Marka Kubota wystartowała z kampanią wizerunkową „Podstawa komfortu”. To najnowsza odsłona dobrze znanych produktów polskiego brandu, które tym razem stały się gwarantem doskonałego odpoczynku. Jego podstawą (dosłowną i przenośną) są klapki Kubota, które pozwalają na przeniesienie się do przyjemniejszej i bardziej komfortowej rzeczywistości. Marka po raz kolejny nawiązuje w swojej komunikacji do szeroko rozumianego komfortu – zarówno w ruchach, jak i w myśleniu.

PS2 Spragnieni K-popu? Kaufland wprowadza edycję limitowaną napojów marki własnej

Do sprzedaży w sklepach Kaufland trafiła limitowana edycja napojów zainspirowanych tegoroczną kampanią sieci w stylu K-pop. Na sklepowych półkach pojawiły się dwa orzeźwiające warianty smakowe – mango i mojito.