Rusza konkurs „Kampania społeczna roku 2015”

Kolejna, ósma edycja konkursu na najlepszą kampanię społeczną roku właśnie się rozpoczęła -wprowadzone w tym roku modyfikacje pozwolą jurorom usprawnić proces oceny.
O autorze
1 min czytania 2016-02-16

Wszyscy zainteresowani udziałem mogą przesyłać swoje zgłoszenia przez następne cztery tygodnie za pośrednictwem strony www.konkurs.kampaniespoleczne.pl.

W tegorocznej edycji  konkursu wprowadzonych zostanie szereg zmian, mających na celu usprawnienie procesu wyboru zwycięskich kampanii. Za audyt procedur i bezstronności konkursu odpowiedzialna jest firma Sustainers.

„W pierwszym etapie oceny zgłoszeń wprowadzona zostanie preselekcja” – mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu –„Ponadto, jurorzy nie będą mogli oceniać projektów, które były przez nich realizowane lub w jakikolwiek sposób mieli z nimi związek. Z tego powodu zostaje wprowadzona klauzula konfliktu interesu, obecna przy ocenie każdej kampanii” – dodaje.

Poza usprawnieniami w zakresie procesu oceny zgłoszeń, ogólna formuła konkursu pozostaje taka sama jak w latach poprzednich. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybiorą najlepsze kampanie w 9 kategoriach:      

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Kampanie organizacji pozarządowych,
  • Kampanie instytucji publicznych,
  • Kampanie  lokalne,
  • Kampanie 1%,
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM),
  • Kampanie firm i fundacji firm,
  • Programy edukacyjne firm,
  • Akcje zaangażowane firm,
  • Akcje zaangażowane społecznie (kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach).

Przewidziano także zgłoszenia w dodatkowych kategoriach tematycznych (aby zgłosić kampanię w jednej z tych kategorii, należy ją zgłosić także w jednej z wyżej wymienionych kategorii głównych):

  • Kampanie o tematyce ekologicznej
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej,
  • Kampanie związane z marketingiem miejsc i rozwojem regionalnym.

W każdej kategorii Jury przyznać może 1 nagrodę główną i 1 wyróżnienie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poandto Jury może przyznać dodatkowe wyróżnienia, m.in. za:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Najlepsze działania PR,
  • Najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • Najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe,
  • Kreatywne działania OOH,
  • Wyróżnienie specjalne.

 W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2015 zrealizowali kampanię społeczną.

Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespołeczne.pl będą mogli głosować w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do konkursu upływa 15 marca, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród na początku czerwca br.

Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partner strategiczny to Polpharma. Partnerzy konkursu to Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Firm Public Relations, Arctic Paper, Teatr Kamienica. Patronatu medialnego udzielili: ngo.pl, RMF Classic (współpraca redakcyjna), PRoto Public Relations, CR Navigator, CSR Info, odpowiedzialnybiznes.pl, hatalska.com, Brief, Marketer+, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing. Partner technologiczny to Progressiva,a za audyt odpowie firma Sustainers.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.