Za przygotowanie i kompleksową obsługę loterii odpowiedzialna jest Agencja UNIQUE ONE (lider konsorcjum), która została wybrana w wyniku przetargu.
Narodowa Loteria Paragonowa to kolejny projekt edukacyjny Ministerstwa Finansów. Loteria potrwa rok (od 1 października br. do 30 września 2016 r.) Projekt ma za zadanie edukować konsumentów i uświadomić im, że branie paragonów wspiera uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi.
Zobacz również
– Dzisiaj tylko 7 proc. z nas przy zakupie towarów i zaledwie 5 proc. przy zakupie usług, w sytuacji kiedy nie otrzymuje paragonu – upomina się o niego. To zdecydowanie za mało i to chcemy zmienić. Wierzymy, że pozytywne skutki akcji będziemy odczuwać przez lata. Doświadczenia innych krajów, które wcześniej zorganizowały narodową loterię, np. Słowacji czy Portugalii, pokazują, że obywatele podchodzą do tego pomysłu z życzliwym zainteresowaniem. Zakładamy, że nasza akcja także spodoba się Polakom – mówi wiceminister finansów i pełnomocnik rządu ds. informacji i edukacji finansowej Izabela Leszczyna.
Agencja UNIQUE ONE wzięła udział w przetargu organizowanym przez Ministerstwo Finansów. Agencja posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji gier losowych o zasięgu ogólnopolskim. Wcześniej przygotowała i zrealizowała loterie między innymi dla Totalizatora Sportowego czy Nestlé Polska.
Prosty mechanizm dużego przedsięwzięcia
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Mechanizm akcji jest bardzo prosty. Aby wziąć udział w loterii wystarczy zrobić zakupy za minimum 10 zł, odebrać paragon fiskalny i zarejestrować go na stronie. Należy przy tym pamiętać by zachować wszystkie zgłoszone paragony. Co miesiąc będzie odbywać się losowanie nagrody I stopnia – samochodu Opel Astra oraz notebooków i tabletów. Co kwartał rozlosowana zostanie nagroda specjalna – Opel Insignia wśród uczestników loterii, którzy dokonali zakupu w branży premiowanej. Pierwszą branżą premiowaną będzie fryzjerstwo i inne zabiegi kosmetyczne. Branża będzie zmieniała się co kwartał, a informacja o aktualnie premiowanej branży znajduje się na stronie loterii. Losowania samochodów będą odbywały się na żywo co miesiąc w TVP Regionalnej o godzinie 21.00 a losowania pozostałych nagród będą publikowane na stronie loterii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Loteria Ministerstwa Finansów to bardzo duże przedsięwzięcie o ogólnopolskim zasięgu i liczymy na to, że spotka się z pozytywną reakcją konsumentów i ich dużym zainteresowaniem – mówi Grzegorz Bonder, General Manager UNIQUE ONE – Cieszymy się, że mamy możliwość zająć się kompleksową organizacją akcji tym bardziej, że przyświeca jej tak ważny cel.
Kompleksowa organizacja
Do zadań Agencji UNIQUE ONE należy przygotowanie i realizacja loterii oraz jej całościowa obsługa. W skład działań wchodzi między innymi zaprojektowanie i wykonanie wirtualnego studia telewizyjnego, przeprowadzenie losowań na żywo, nagranie losowań i symbolicznego wręczania nagród oraz przygotowanie jego przebitek, a także felietonów dołączanych do nagrania losowania, świadczenie telefonicznej usługi Help-desk (infolinia loterii), przygotowanie i dostarczenie materiałów POS oraz gadżetów. Ponadto UNIQUE ONE razem z partnerem konsorcjum agencją NuOrder jest odpowiedzialna za zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej akcji w internecie oraz obsługę kanału dedykowanego akcji w serwisie YouTube oraz przygotowanie strony internetowej loterii.