Z początkiem września rozpoczęła się nowa odsłona kampanii „Przerwa na wspólne czytanie”, której inicjatorem jest marka Kinder Mleczna Kanapka. Do 4 listopada br. na www.kinder.pl każdy może zgłaszać do udziału w akcji lokalne biblioteki oraz głosować na konkretne placówki. Biblioteki, które zyskają największą liczbę głosów otrzymają łącznie 10 000 książek oraz pufy, dzięki którym będą mogły urządzić wygodny kącik do czytania. Każdy konsument może oddać jeden głos dziennie.
W sumie nagrodzonych zostanie 300 bibliotek, z czego 50 z nich otrzyma 5000 zł na zakup książek, a następne 250 dostanie książki o wartości 300 zł, z tych tytułów które zdobędą najwięcej głosów w niezależnym rankingu na stronie www. Wszystkie zwycięskie biblioteki otrzymają po 2 pufy.
Zobacz również
Do udziału w kampanii, Kinder Mleczna Kanapka zaprosiła uznanych ekspertów mających bogate doświadczenie w pracy z dziećmi. Każdy z nich uczestniczył w procesie wyboru książek dostępnych w ramach akcji „Przerwa na wspólne czytanie”. Są wśród nich: Marta Żysko-Pałuba (psycholog i psychoterapeuta), Zofia Karaszewska i Sylwia Stano (autorki bloga „Książniczki mają zdanie”) oraz Michał Rusinek (literaturoznawca i pisarz).
– Wspólne czytanie przez dzieci i rodziców to najpiękniejszy sposób na spędzanie czasu. Można czytać na głosy, zamieniać się rolami, rozmawiać o przygodach bohaterów poszczególnych książek i puszczając wodze fantazji rozmyślać o ich perypetiach. Czytanie książek rozwija w dzieciach nie tylko zdolności kreatywne i pobudza wyobraźnię, ale też niepowtarzalnie buduje relację pomiędzy nimi a rodzicami – komentuje Marta Żysko-Pałuba, ekspertka kampanii „Przerwa na wspólne czytanie”.
Dodatkowo w ramach projektu rozdanych zostanie bezpłatnie aż 40 000 książek, które rodzice będą mogli czytać razem ze swoimi pociechami. Wśród nich znajdą się takie pozycje, jak: „Jaśki”, „Pralinka” czy dobrze znane przygody „Mikołajka”. Do każdej z nich dołączona będzie praktyczna zakładka do zaznaczania miejsca, w którym zakończono czytanie. Książki będą rozdawane przez hostessy w sklepach – udział w akcji nie wiąże się z koniecznością zakupu produktu marki Kinder.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dzieci i rodzice często mają swoje ulubione lektury, dlatego w nowej edycji kampanii „Przerwa na wspólne czytanie” na stronie www.kinder.pl powstaje niezależny ranking najpopularniejszych książek, na które również można oddawać głos. Każdy oddany głos to możliwość pobrania jednego opowiadania do wspólnego czytania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt „Przerwa na wspólne czytanie” wspierany jest kampanią w telewizji, radiu, internecie oraz prasie. Za realizację kampanii odpowiada H2H, za zakup mediów Vizeum, zaś za obsługę public relations Hill+Knowlton Strategies.