Na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie 16 września wręczono statuetki zwycięzcom w 12 kategoriach, 25 wyróżnień oraz jedną Nagrodę Specjalną od społeczności Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) – organizatora konkursu. Także po raz pierwszy została przyznana wyjątkowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, którą od teraz co roku nagradzana będzie osoba o wybitnych zasługach dla całej branży Public Relations w Polsce.
Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Pierwsza, historyczna edycja konkursu została przeprowadzona w brawurowym tempie. Ogłoszona w lipcu br. w ciągu zaledwie miesiąca zgromadziła aż 80 zgłoszeń, które nadesłały agencje PR, wiele przedsiębiorstw, NGO’s jak i podmioty administracji publicznej. Zgłoszenia oceniło Jury składające się z 27 uznanych autorytetów w branży spoza SAPR. Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma nie tylko wybór dokonany przez jurorów o najwyższych kwalifikacjach i autorytetach oraz niezależnych od Organizatora. Jak w słynnych Oscarach, ich wyjątkowość wynika też z tego, że w każdej kategorii jest tylko jeden zwycięzca spośród trzech wyróżnionych nominacją.
Zobacz również
– Poziom prac był w większości wysoki, a niektóre pomysły i realizacje wyjątkowe. A trzeba przy tym pamiętać, że powstawały w trudnym czasie pandemii, co zdecydowanie nie ułatwiało zadania. Z drugiej strony pojawiło się dużo projektów z zakresu odpowiedzialnego biznesu i to jest niezwykle budujące – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, Przewodniczący Jury.
– Bardzo pozytywnie oceniamy pierwszą odsłonę PR Wings, po samej liczbie zgłoszeń widać, że udało nam się zdemokratyzować konkursy PR w Polsce, zwiększyć ich dostępność dla wielu uczestników rynku – powiedział Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR.
Audytorem Konkursu jest Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Partnerem Strategicznym jest Press Service Monitoring Mediów a Partnerem Głównym konkursu PR Wings – Polska Agencja Prasowa
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka to nowa inicjatywa w branży PR, której brakowało. Co roku Stowarzyszenie Agencji Public Relations będzie nim honorować osoby, których wkład w budowę i rozwój branży jest nadzwyczajny i szczególnie duży. Andrzej Stolarczyk to tragicznie zmarły w 2019 r. wybitny pionier public relations w Polsce, twórca jednej z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, dr nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce.
Pierwszym laureatem nagrody im. Andrzeja Stolarczyka został Dariusz Tworzydło – wybitny twórca dziesiątek wydarzeń branży PR, książek, publikacji i badań branżowych, programów akademickich, nauczyciel akademicki i pracownik naukowy public relations z kilkudziesięcioletnim dorobkiem i doświadczeniem, praktyk PR.
PR Wings – wyniki
- Kategoria: Public Affairs i Lobbying: Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet, Publicon.
- Kategoria: PR korporacyjny: Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media.
- Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji: Ambasadorzy Nowej Bankowości– Aion Bank, Publicon.
- Kategoria: PR Produktowy: Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon.
- Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR): Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, Partner of Promiotion, PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Kategoria: Komunikacja kryzysowa: Spirytus na wagę złota, Partner of Promotion.
- Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing: Kampania Poznaj Polskę z Travelist, Publicon, Travelist.
- Kategoria: Angażujący event: NaJEŻeni w akcji, Grupa PRC Holding.
- Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer: Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa.
- Kategoria: Komunikacja Business to Business: Conperio – działania PR trampoliną dla biznesu, Partner of Promotion.
- Kategoria: Efektywność roku: Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s, Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story.
- Kategoria: Komunikacja na rynkach międzynarodowych: Komunikacja gamy Renault E-TECH w Krajach Bałtyckich, Partner of Promotion, Renault.
- Nagroda specjalna SAPR (przyznawana przez przedstawicieli agencji SAPR): Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne MEDYK, Exacto.
Jury PR Wings
Podstawowe Jury tworzyły osoby niezależne od organizatora – spoza SAPR. Są to wybitni specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych: Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.