Rusza zintegrowana kampania dla fundacji Alivia, która obecna będzie w TVC, kinach, YT, prasie, radio, OOH, social mediach oraz wielu niestandardowych touch pointach. Głównym elementem kampanii jest 60 sekundowy spot utrzymany w estetyce trailera gry komputerowej. Widz obserwuje wyjątkowe starcie uzbrojonej, walecznej kobiety z olbrzymią bestią, metaforą raka. Gdy, jak w grze komputerowej kończy się amunicja, pojawia się zewnętrzne wsparcie – fundusze – i nowy zapas pozwalający kontynuować walkę.
– To jest kampania o odwadze osób chorych na raka i o tym, jak wsparcie ludzi zdrowych może tej odwagi dodawać. Wszyscy boimy się raka – dlatego zachęcamy do solidarności z chorymi w walce przeciwko niemu. Przekazując jeden procent fundacji Alivia, Polacy mają szansę wesprzeć pacjentów onkologicznych i pomóc im zwyciężać – opisuje kampanię Agata Polińska z fundacji Alivia. – Łatwiej jest być bohaterem, mając za sobą oddziały, które przyślą pomoc w krytycznej chwili. Znacznie trudniej iść na wojnę z bestią samemu. Dzięki wsparciu wielu ludzi fundacja przekazała chorym na raka już ponad dwa miliony trzysta tysięcy złotych, za które mogli oni sfinansować nierefundowane terapie, badania i konsultacje – takie wsparcie dodaje odwagi i przywraca nadzieję! Jesteśmy ogromnie wdzięczni wszystkim zaangażowanym twórcom za wiele godzin ich pracy wykonanej zupełnie charytatywnie, jako wyraz solidarności z chorymi – efekt jest oszałamiający! Wierzymy, że ta niezwykła kampania – stworzona przez utalentowanych profesjonalistów – poruszy społeczeństwo i zachęci do wspólnego działania na rzecz walki z rakiem.
Zobacz również
– W sposobie komunikacji Alivii wyjątkowe jest to, że nigdy nie pokazuje pacjentów z perspektywy ofiar. Ta kampania ma na celu przekonać widza, że z nierównej walki z rakiem chory ma szansę wyjść zwycięsko, jeśli tylko nie zabraknie mu symbolicznej amunicji – pieniędzy, które może zamieniać na leki i innowacyjne terapie – mówi team kreatywny Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions z Martą Frączek i Aleksandrą Zalewską na czele. – Chcieliśmy pokazać tę wojnę w możliwie najbardziej metaforyczny sposób, dlatego świat przedstawiony w filmie przypomina wnętrze organizmu, rak jest jego niepożądaną częścią, a walka indywidualnym zmaganiem każdego chorego – dodają.
Spot, zrealizowany dla Fundacji Alivia i agencji Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions, jest przykładem kompleksowej usługi obejmującej: wsparcie kreatywne współpracującego z agencją reżysera; produkcję zrealizowaną przez Dobro, kreatywne studio produkcyjne założone przez Platige Image i Sebastiana Pańczyka oraz postprodukcję Platige Image.
Koncepty plastyczne środowiska oraz raka zostały stworzone wspólnie z Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Najważniejsze było dla nas opowiedzenie o sile i determinacji ludzi, którzy na co dzień walczą z rakiem. Spot to nowoczesna wersja G.I. Jane, która w stylistyce sci-fi heroicznie zmaga się z przeciwnikiem. Nie chciałem pokazywać bohaterki jako ofiary lecz jako kobietę twardą jak stal, znajdującą w sobie pokłady wręcz nadludzkiej siły. Ona i ludzie, którzy na co dzień walczą z nowotworem mają wspólny mianownik: determinacja, wytrwałość, gotowość do stoczenia walki i odniesienia zwycięstwa. A na to ostatnie potrzebne są pieniądze bo to one tak naprawdę są amunicją w tej walce – dodaje Karol Kołodziński, reżyser współpracujący na wyłączność z Platige Image.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncepcję strategiczną i kreatywną kampanii przygotowała agencja Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions. Za produkcję spotu odpowiadało Dobro, kreatywne studio produkcyjne, należące do Platige Image zaś za postprodukcję – Platige Image. Reżyserii podjął się Karol Kołodziński, a o dźwięk zadbało studio Juice, należące do grupy kapitałowej Platige Image. Za strategię i realizację działań PR odpowiada agencja Big Picture.