Odpowiadając na wyzwania współczesnego świata, firma Samsung postanowiła włączyć się w obchody Światowego Dnia na rzecz Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Z tej okazji organizuje warsztaty przeznaczone dla uczniów klas 7 i 8. Zajęcia odbędą się w nowoczesnej pracowni Samsung EduLab, znajdującej się w Szkole Podstawowej nr 234 im. Juliana Tuwima w Warszawie. Będą prowadzone metodą projektową design thinking i skupią się wokół tematyki cyberbezpieczeństwa oraz cyfrowego dobrostanu. Jedna z sesji w Samsung EduLab odbędzie się 25 września, w rocznicę przyjęcia Agendy 2030, jako działanie #Act4SDGs. Spotkanie zostanie zarejestrowane na globalnej mapie wydarzeń organizowanych tego dnia na stronie internetowej: https://act4sdgs.org
– Samsung jako lider innowacji zdaje sobie sprawę z tego, jak w dzisiejszych czasach ważne jest wsparcie projektów, które mają na celu poprawę sytuacji w 17 precyzyjnie określonych obszarach funkcjonowania nas wszystkich. Dlatego prowadzi programy skierowane do różnych grup wiekowych, które pomogą uzyskać dostęp do lepszej edukacji i technologii, a także rozwinąć projekty na rzecz środowiska. Z okazji Światowego Dnia na rzecz SDGs pragniemy oddać głos młodym ludziom, dla których coraz większe znaczenie mają działania na rzecz wspólnego dobra – powiedziała Magdalena Olborska, CSV and partnership manager Samsung Electronics Polska.
Zobacz również
Organizowane warsztaty to nie jedyne wsparcie firmy Samsung, które ma na celu maksymalizację pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe. Firma od wielu lat prowadzi działania w tym obszarze, czego świetnymi przykładami jest bezpłatna aplikacja Samsung Global Goals, wspierający rozwój przedsiębiorczości Inkubator #dlaPlanety oraz program edukacyjny CyfrOFFy kONtakt.
Zmieniaj świat na lepsze
Aplikacja Samung Global Goals jest efektem współpracy firmy Samsung i Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Korzystając z niej, można dowiedzieć się przede wszystkim o szczegółach związanych z najbardziej palącymi kwestiami współczesnego świata, które aktualnie wymagają wyjątkowego zainteresowania szerszej społeczności. Co ważne, aplikacja nie wymaga przekazywania bezpośrednich transferów pieniężnych. Podstawową formą zbierania środków jest oglądanie reklam wyświetlanych w aplikacji, a każda ich odsłona zwiększa fundusze dedykowane konkretnemu celowi. Ostatnie aktywności w aplikacji wskazują, że użytkownicy najczęściej wspierają Cel 2: Zero głodu, a następnie Cel 1: Brak ubóstwa i Cel 6: Czysta woda i warunki sanitarne. Z kolei w marcu i kwietniu, podczas kryzysu spowodowanego epidemią, użytkownicy najchętniej wspierali Cel 3: Dobre zdrowie i jakość życia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Inkubator #dlaPlanety
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kontynuacji działań na rzecz wspierania młodych przedsiębiorców w zeszłym roku firma Samsung uruchomiła trzeci Inkubator w Białymstoku. Ośrodek skupia się wokół projektów, które stanowią odpowiedź na wyzwania określone w 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju ONZ. To pierwsze tego typu miejsce na świecie, gdzie przy wsparciu nowych technologii i ekspertów, przedsiębiorcy mogą pracować nad rozwiązaniami z zakresu odpowiedzialności społecznej. Do I edycji programu zostało zaproszonych 8 start-upów. Partnerami Samsung Inkubator Białystok są Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Białostocki Park Naukowo-Technologiczny.
Cyfrowy dobrostan
Firma Samsung prowadzi także działania skupiające się wokół rozwoju cyfrowej edukacji. Jej autorski program, Samsung CyfrOFFy kONtakt, skierowany jest przede wszystkim do rodziców, nauczycieli i edukatorów. Głównym celem programu jest wspieranie dorosłych w świadomym i bezpiecznym wprowadzaniu dzieci w świat nowych technologii, a dzieci – w kształtowaniu właściwych nawyków cyfrowych. Program odpowiada na kilka wyzwań określonych w SDGs, takich jak: Dobre zdrowie i jakość życia – poprzez promowanie zdrowia psychicznego i dobrostanu; Dobra jakość edukacji – poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii w edukacji, współpracę międzypokoleniową i zachowanie równowagi między światem online a offline; czy Innowacyjność, Przemysł i Infrastruktura – czyli zwiększenie dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych.