Praca ratowników medycznych w czasie epidemii wiąże się z szeregiem zagrożeń. To oni znajdują się na pierwszej linii frontu, przyjmują zgłoszenia o interwencję i mają bezpośredni kontakt z chorymi. Niezwykle istotne jest, aby odzież, w której ratownicy wykonują swoją pracę gwarantowała im bezpieczeństwo. Specjalne umundurowanie wymaga ciągłego prania w wysokich temperaturach która pozwala pozbyć się zanieczyszczeń i drobnoustrojów. Stacje ratownictwa medycznego muszą posiadać zatem odpowiedni sprzęt, który umożliwi pracownikom szybkie czyszczenie i suszenie mundurów. Dlatego pralki Samsung wyposażone w technologie pozwalające na dokładne pranie ubrań oraz suszarki, dzięki którym mundury będą dużo szybciej gotowe do ponownego użycia, zostały przekazane Związkowi Zawodowemu Pracowników Państwowego Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego przy „Meditrans”.
– Bardzo dziękujemy firmie Samsung za przekazanie sprzętu. Dla nas ważne jest to, że są to urządzenia wysokiej klasy, posiadające takie parametry, które pozwalają na utrzymanie mundurów ratowników w absolutnej czystości i sterylności. Pralki i suszarki trafią do najbardziej obciążonych stacji wyczekiwania, które każdego dnia przyjmują po kilkadziesiąt interwencji. Dzięki temu, że ratownicy będą mieli sprzęt na miejscu zminimalizujemy zagrożenie wynikające z konieczności przewożenia odzieży ochronnej i zyskamy czas. Cieszymy się, że Samsung dba o wspólne dobro i angażuje się w pomoc, dzięki czemu my możemy lepiej pracować – powiedział Karol Bielski, dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SP ZOZ w Warszawie.
Zobacz również
– W tym trudnym dla wszystkich czasie ważne jest, abyśmy wzajemnie sobie pomagali i reagowali na potrzeby tych, którzy odgrywają kluczową rolę w niesieniu pomocy w czasie epidemii – powiedział Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
Pralki i suszarki Samsung zostaną rozdzielone między warszawskie stacje wyczekiwania, które przyjmują najwięcej zgłoszeń interwencyjnych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach